واکسن کرونا داخلی تا پایان سال به تولید انبوه می‌رسد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان و تلاش شرکت‌های واکسن سازی داخلی و با حمایت‌های دولت، تا پایان سال واکسن کرونا داخلی به تولید انبوه برسد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تولید واکسن داخلی کرونا اظهار کرد: سوالات متعددی در مورد واکسن خارجی مطرح شده که هنوز پاسخی برای آنها دریافت نکرده‌ایم؛ نخست اینکه آیا این واکسن‌ها به صورت دائمی توزیع شده و عوارض آن چگونه است؟ آیا عوارض دائمی واکسن کرونا خارجی قابل درمان بوده و همچنین شرکت‌های واکسن سازی حاضر به پذیرش مسئولیت عوارض بعد از تزریق آن هستند؟

وی افزود: زمانی که تعداد متعددی سوال بدون جواب پیرامون واکسن‌های خارجی وجود دارد، باید نسبت به استفاده از آن دقت لازم را داشت؛ نباید فراموش کنیم که برخی از کمپانی‌های داروسازی خارجی در طی سال‌های گذشته نشان دادند، برای تست واکسن‌های خود در فاز انسانی، آن را روی مردم کشورهای جهان سوم امتحان می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهایی که تا پیش از این، علیرغم اینکه ایران پول واکسن آنفلوآنزا را واریز کرده بود، از ارسال آن به کشورمان ممانعت می‌کردند امروز دنبال فروش واکسن کرونا هستند.

میرمحمدی میبدی یادآور شد: کشورهایی که در در ۴۰ سال گذشته از هرگونه کمک دارویی به ایران دریغ کردند، امروز چه اتفاقی افتاده که مایل به ارسال واکسن کرونا به تهران هستند؟ نهایت تدبیر است که به واکسن‌های خارجی مشکوک باشیم؛ البته بهترین تصمیم را مقام معظم رهبری گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلساتی با دانشمندان ایرانی و شش شرکت دانش بنیان واکسن ساز داخلی، موضوع ساخت واکسن کرونا داخلی را بررسی کرد و در حال حاضر یکی از این شرکت‌ها به فاز سوم تست انسانی رسیده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های کمیسیون بهداشت و درمان و تلاش شرکت‌های واکسن سازی داخلی و با حمایت‌های دولت، تا پایان سال واکسن کرونا داخلی به تولید انبوه برسد.

کد خبر 470992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.