از زیان شرکت راشا کاسپین به شهرداری زنجان تا غیرفعال بودن اتوبوس‌های حاشیه شهر

در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) شورای شهر بودجه ۱۴۰۰، تعرفه عوارض، پروژه سبزه میدان و محل جدید دفن زباله بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ عباس راشاد رئیس شورای شهر زنجان در این جلسه با بیان اینکه به زودی تعرفه عوارض و خدمات شهری بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می‌کنیم، اظهار کرد: به زودی موارد بررسی بودجه ۱۴۰۰ انجام شده و در بحث درآمدی و هزینه‌ای سیاست‌های کلانی اجرا می‌شود.

راشاد افزود: در بودجه ۱۴۰۰ اتمام پروژه سبزه میدان و ادامه بازگشایی معبر خیابان شهید سلیمانی که در اختیار پیمانکاران بنیاد مسکن است را در دستورکار داریم.

وی ساماندهی زنجان رود به طول ۱۱ کیلومتر، طراحی پارک هاشم نژاد به وسعت ۲۱ هکتار و ساختمان اداری در شیخ فضل الله توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که در روزهای آینده اجرا خواهند شد.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری از طریق فیبر نوری و هوشمند سازی تابلوهای تبلیغاتی تأمین می‌شود ادامه داد: در این خصوص با همکاری ایرانسل شبکه فیبر نوری نصب و جایگزین داکت شده است.

این مسئول از کاشت درختان مثمربا نیاز آبی کم را ضروری دانست.

رزاق محمدی عضو شورای شهر زنجان در ادامه با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ نباید متکی به عوارض باشد ادامه داد: عوارض و درآمد نباید طوری طراحی شود که فشار مستقیم به مردم اعمال شود.

وی با تاکید براینکه تعرفه عوارض باید بازدارنده باشد تا افراد سودجو و غیرمشروع جلوگیری شود خاطرنشان کرد: آشوب‌های بصری ساخت و ساز، عدم دسترسی به خدمات عدالت محور و دسترسی به بافت فرسوده شهری را از اهم موارد مورد توجه در بودجه سال آتی دانست.

منصور مرادلو عضو دیگر شورای شهر با اشاره به مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هشت ماه است که ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری در حاشیه و مناطق کم برخوردار غیر فعال است.

وی به ارائه خدمات بهینه در بحث خدمات حمل و نقل تاکید کرد.

مرادلو با اذعان به افزایش ساخت و ساز در بافت مرکزی و جابجا نشدن تیرهای چراغ برق بر انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت توزیع برق در این خصوص تاکید کرد.

وی از شهردار زنجان خواست تا لباس کارگران شهرداری هرچه زودتر تحویل داده شود.

قرارداد حمل زباله به صورت مکانیزه و انجام عملیات قرارداد و فعال سازی کمیته تخصصی ایام الله دهه فجر از دیگر مواردی بود که این عضو شورا به آن اشاره کرد.

حبیب الله یگانه شهردار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعرفه عوارض سال ۱۴۰۰ باید تا ۱۵ بهمن در روزنامه‌های کثیرالانتشار برای تصویب به کمیته تطبیق فرمانداری برسد، تصویب هر چه سریع‌تر کلیات توسط شورا خواستار شد.

وی با انتقاد از اعضای شورا درخصوص حضور نیافتن در جلسات بودجه پیشنهادی و مراحل تصویب گفت: اعضای شورا انتظارتی دارند اما حتی یک دقیقه هم برای بررسی آن در جلسات حضور نداشتند.

وی از فعال شدن کمیته دهه فجر با حضور شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: به دلیل شرایط موجود در خصوص بیماری کرونا رژه خودرویی انجام می‌شود.

شهردار زنجان در خصوص زباله تولیدی کارخانه راشا کاسپین گفت: عوارض زباله و محل دفن پسماند ۲۵ درصد است و شرکت راشا کاسپین نیز مستثنی از این قانون نیست.

وی ادامه داد: این میزان تنها یک چهارم عوارض سالیانه شهرداری است و اخطارهای لازم به شرکت داده شده است.

شهردار ظرفیت ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن زباله در مهتر چایی را کافی ندانست و گفت: باید مکان جدیدی برای زباله‌های شهر فراهم شود.

یگانه افزود: شرکت راشا کاسپین نیاز به سایت اختصاصی برای دفن زباله دارد و این شرکت با تخریب جاده اختصاصی مهتر تنها یک میلیارد تومان خسارت به شهرداری وارد کرده است.

وی در خصوص طرح تفصیلی شهر زنجان گفت: اجرای پروژه کمربند شمالی باید در تکالیف دولت قید شود و شهرداری توان اجرای آن را ندارد.

یگانه گفت: پنج روستا به عنوان روستاهای بلافصل زنجان در نظر گرفته شده بود که با توجه به محدوده منفصل مقرر شد به سه روستا تقلیل یابد؛ حریم شهر در طرح تفصیلی ۳۳ هزار هکتار پیشنهاد شده بود که به ۲۳ هزار هکتار رسید و باغات جنوب شهر نیز قاعده گذشته را دارد.

شهردار از اعضای شورا خواست تا پیشنهادات و نکته نظرات خود را در طرح تفصیلی اعلام کنند تا اصلاحات قبل از ارسال به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود.

یگانه در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه سبزه میدان خبر داد و افزود: این میزان جدای از ۶۴ میلیارد تومان قبلی است که قطعاً در صورت آگهی این میزان افزایش خواهد داشت.

کد خبر 470990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.