افزایش ۳۰درصدی بودجه شهرداری زنجان

شهردار زنجان گفت: بودجه شهرداری زنجان با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی رو به رو است و در بودجه سال جدید به سازمان‌های فرهنگی و آتش‌نشانی توجه ویژه شده است.

به گزارش ایمنا؛ حبیب یگانه با اشاره به برگزاری جلسات مستمر برای تدوین بودجه با حضور معاونان و رؤسای سازمان‌های شهرداری زنجان اظهار کرد: تلاش کردیم در این جلسات نیاز سازمان‌ها را احصا و بررسی کنیم و بودجه آنها بر همین اساس اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه مبلغ کلی بودجه سال آینده ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش می‌یابد، اضافه کرد: نکته مهم این است که در لایحه بودجه به پروژه‌های نیمه تمام توجه ویژه شده است.

شهردار زنجان افزود: سبزه‌میدان، بازگشایی پادگان، پروژه هاشم‌نژاد و تکمیل سالن مدیریت بحران در اولویت بودجه سال آینده شهرداری زنجان قرار می‌گیرد و همچنین پل امام حسن مجتبی (ع) نیز در صورت رفع مشکل آن در شورای فنی در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و برای این موضوع نیز مبلغ مشخصی در بودجه در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه امور عادی شهرداری از جمله مباحث مربوط به آسفالت و همچنین پیاده‌روسازی نیز در بودجه سال آینده دیده شده است، تصریح کرد: فعلاً سرانه بودجه هر شخص در لایحه کلی مشخص نیست، اما پس از نهایی شدن اعلام می‌شود.

یگانه ادامه داد: دو مورد از اولویت‌های بودجه سال آینده سازمان فرهنگی و سازمان آتش نشانی است که در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به این دو سازمان شده است.

وی تصریح کرد: بودجه فرهنگی شهرداری زنجان در سال آینده بیشتر از ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود و با توجه به اینکه سال آینده بحث کنگره شهدا را در نظر داریم، به مباحث زیرساختی نیز توجه ویژه شده است تا از نظر فرهنگی و فضاسازی کمبود بودجه نداشته باشیم.

شهردار زنجان در ارتباط با بودجه سازمان آتش‌نشانی و افزایش آن نیز گفت: از محل بودجه سال آینده و از محل اوراق مشارکت مبلغ خوبی به آتش‌نشانی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: میزان مبلغ اختصاص یافته از محل اوراق مشارکت ۳۰ میلیارد تومان است و این مبلغ برای نوسازی تجهیزات آتش‌نشانی اختصاص می‌یابد.

یگانه تجهیز ایستگاه گلشهر کاظمیه و همچنین ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در کنار پروژه سبزه‌میدان را از دیگر اقدامات شهرداری در ارتقای سطح ایمنی شهر عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات شاهد ایمنی بیشتر شهر باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 470957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.