رایزنی نماینده ایران در امور افغانستان با نماینده سازمان ملل

نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان پیرامون روند صلح در افغانستان و دستیابی به ثبات پایدار رایزنی کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، محمد ابراهیم طاهریان امروز در ادامه رایزنی‌ها با خانم لیونز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانی، روند صلح در افغانستان و دستیابی به ثبات پایدار از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

طاهریان روز گذشته هم در گفت‌وگو با محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان درباره مناسبات دوجانبه و روند صلح افغانستان تبادل نظر کرد.

نماینده ویژه وزارت امور خارجه در امور افغانستان همچنین در گفت‌وگوهایی با نمایندگان ویژه روسیه و آلمان در امور افغانستان بر ضرورت کاهش خشونت‌ها و تشریک مساعی کشورهای دوست افغانستان در استقرار صلح پایدار از طریق راه‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

وی گفت‌وگوهای درون افغانی را مناسب‌ترین راه برای خاتمه بحران در افغانستان و کاهش آلام مردم این کشور بیان و آمادگی کشورمان جهت ارائه هر گونه مساعدتی در این مسیر را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 470949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.