دانشگاه آزاد دنبال تربیت کارآفرینان است

رئیس دانشگاه آزاد نجف آباد با اشاره به رویکرد جدید این دانشگاه در راستای تبدیل شدن به دانشگاه اجتماعی گفت: در دانشگاه آزاد دنبال تربیت افراد کارآفرین و استخدام کننده هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش، صبح امروز سه‌شنبه - هفتم بهمن ماه - در آئین امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه خدمات آموزشی، مسئله محور و حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی است.

وی افزود: این واحد دانشگاهی وارد سی و پنجمین سال تأسیس و فعالیت خود شده است و بیش از ۱۲۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف داشته و خروجی‌های این دانشگاه افراد موفقی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: سیاست‌های این دانشگاه مبنی بر پرداختن به ارتقای کیفیت آموزش، ورود به مباحث روز جامعه و تبدیل شدن از یک مکان صرفاً آموزشی به دانشگاه پژوهشی، کارآفرین و در نهایت نسل چهارم جامعه دانشگاهی بوده است.

نقش با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، دومین دانشگاه مستقل در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی است که تصمیمات مربوط به آن در استان گرفته می‌شود، این موضوع تأثیرات بسزایی در روند پیشرفت دانشگاه داشته است.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که دولت برای تخصیص بودجه‌های پژوهشی برای دانشگاه آزاد اسلامی دارد توانسته‌ایم رتبه‌های پژوهشی خوبی در سطح کشور کسب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد گفت: بیش از ۴۰ درصد بار علمی دانشگاهی کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، این موضوع موجب شده سرانه بودجه آموزشی دولت کاهش یابد. در این سال‌ها دانشگاه آزاد اسلامی همه هزینه‌ها را توسط شهریه‌ها و بودجه مردمی تأمین می‌کند.

نقش با بیان اینکه اکنون سرانه یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی برای دولت حدود ۳۰ میلیون تومان است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی به بودجه نفتی نداشته و در سطح کشور در درآمد و هزینه مستقل عمل می‌کند.

وی ادامه داد: با رویکردی که دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌های جدید خود در پیش گرفته همکاری‌های خوبی با صنایع خواهیم داشت؛ هدف ما این است که استخدام شونده تربیت نکنیم و خروجی دانشگاه افراد کارآفرین استخدام کننده باشند.

کد خبر 470938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    از حرف تا عمل فاصله بسیار هست دکتری دانشگاه آزاد میشناسم که نگهبان یک شرکت هست باز دکتری دیگری را میشناسم که از سر ناچاری کارگری و رانندگی میکند.دانشگاه آزاد یکی از دروازه های شیطان هست که انسان را بی جهت وسوسه میکند.و طمع مدرک گرفتن این ملت را بیچاره کرده.