بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از ۱۳ پروژه عمرانی و خدماتی در مبارکه

شهردار مبارکه گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۳ پروژه عمرانی، سرمایه‌گذاری و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی، سرمایه گذاری و خدماتی به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهرداری مبارکه علاوه بر وظایف ذاتی خود در اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی با هدف توسعه شهر در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد.

وی گفت: توسعه پایدار شهری در ابعاد مختلف از جمله توسعه عمرانی، برقراری عدالت اجتماعی و اقداماتی جهت حفظ محیط زیست، توسعه زیرساخت‌های ورزشی همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده که با اجرای پروژه‌ها در محلات و نقاط مختلف شهر نهادینه می‌شود.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه امکانات برای افزایش کیفی و تأمین رفاه بیشتر برای شهروندان است حال با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر این امر مهم، بیشتر برای شهروندان ملموس خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری و دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی‌ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف کلان جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست و تکمیل این پروژه اولین قدم مؤثر و پرقدرت در این امر مهم خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اهداف کلان اجرای پروژه فیبر نوری اظهار کرد: اهداف کلانی همچون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارتباط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی بدون محدودیت، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، انتقال آسان و کم هزینه از جمله این اهداف است.

وی گفت: پروژه احداث تونل ارتباطی شبکه فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۵۶۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی و به صورت سرمایه گذاری B.O.L.T اجرا خواهد شد.

شهردار مبارکه با اشاره به روند اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی شهرداری ادامه داد: در این پروژه نیز که با مشارکت بخش خصوصی آماده کلنگ زنی است بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل ادامه بلوار ۶۵ متری سردار شهید حمزه بابایی گفت: این پروژه در مجموع به طول ۳۰ هزار متر مربع بوده که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

هاشمی با اشاره به ساماندهی و جابجایی تیرهای تکی حادثه ساز برق در سطح شهر و محلات گفت: با توجه به استقرار تیرهای برقی که براثر اصلاح هندسی و بازگشایی معابر و یا عقب‌نشینی ساختمان‌ها در مسیرهای اصلی و پرتردد واقع شده است و نظر به حادثه‌خیز بودن موضوع، این شهرداری با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اقدام به جابجایی تیرهای برق معارض با همکاری اداره برق خواهد کرد.

وی افزود: جابجایی تیرهای برق، افزایش ایمنی تردد و توسعه خدمات شهری را در پی دارد و تلاش مشترک مدیریت شهری و اداره برق در جابجایی آن‌ها موجب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان می‌شود.

شهردار مبارکه با اشاره به اجرای پروژه برق رسانی و شبکه روشنایی فاز اول شهرک کارگاهی خیام با اعتبار ۶۰ میلیارد ریالی گفت: از آنجایی که این شهرک از داشتن برخی امکانات و زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی محروم بود، شهرداری مبارکه با برنامه‌ریزی وارد میدان عمل شد تا با تأمین زیرساخت‌های لازم در خصوص راه‌اندازی این شهرک گام‌های مؤثری را بردارد.

وی ادامه داد: پروژه شهرک مشاغل کارگاهی خیام در زمینی به مساحتی ۶۷۵ هزار متر مربع و بیش از ۸۲۰ غرفه از صنوف مختلف و در راستای سامان‌دهی مشاغل شهری، صیانت از حقوق شهروندان، ایجاد فضای شهری آرام و ایمن و ایجاد رونق اقتصادی بعد از ۲۲ سال وقفه آغاز شد و تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

هاشمی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در جهت توسعه و آبادانی شهری اجرا می‌شود، گفت: لازم است با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی تلاش کنیم.

کد خبر 470910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.