۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
چهارراه مرگ در غرب هرمزگان

چهارراه روستای خلف در شهرستان پارسیان هرمزگان، یک شاهراه ارتباطی میان دو شهر بزرگ پارسیان و دشتی است که به علت تعداد زیاد تصادفات این محور در سال‌های اخیر به «چهارراه مرگ» مشهور شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار راه روستای خلف مشهور به «چهارراه مرگ» در شهرستان پارسیان، در سال‌های اخیر با توجه به کم‌عرضی جاده‌ و ایمن نبودن بستر آن، نبود تجهیزات ایمنی و هشداری و اخباری با توجه به میزان بالای تردد و ترافیک، بیشترین میزان حوادث و تصادفات جاده‌ای را تجربه کرده است.

وعده‌ها و دستور پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی برای ایمن‌سازی این مسیر، پس از گذشت چند ماه نتیجه اثربخشی نداشته است و روزانه باعث بروز تصادف و وقایع تلخ برای مردم شهرستان پارسیان و روستاهای همجوار شده است. این جاده و چهارراه که به حال خود رها شده، به قتلگاهی تبدیل شده است که تاکنون افراد بسیاری را به کام مرگ کشانده است.

یاسر پورزمانی یکی از فعالان اجتماعی شهرستان پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا می‌گوید: این چهارراه تنها راه عبور به سمت بیمارستان، دانشگاه آزاد، بنادر ساحلی و گمرک تجاری است که افزون بر آن، تردد خودروهای شوتی «قاچاق‌کش» از مبدأ بنادر ساحلی که این جاده را برای انتقال کالاهای قاچاق بهترین معبر می‌دانند بر حجم ترافیک و خطر آن افزوده است.

شعیب یکی از شهروندان پارسیانی است و درباره وضعیت این مسیر ارتباطی می‌گوید: این چهار راه یک مسیر اصلی است که از پارسیان به منطقه ساحلی وصل می‌شود و رفت و آمد صاحبان قایق‌های ماهیگیری گمرک و بازار پر رفت و آمد مغدان کاملاً از این راه است و دارای اهمیت زیادی است که به علت بی توجهی مسئولان و یا کم توجهی در اتمام پروژه و سهل انگاری در انجام آن تاکنون تمام نشده و هر بار قول‌هایی داده می‌شود که هیچ پیشرفتی در آن دیده نمی‌شود.

عبداللطیف یکی دیگر از شهروندان روستای خلف شهر پارسیان با اشاره به تعداد فوتی‌های چند سال اخیر این چهارراه اظهار می‌کند: این چهارراه در سال‌های اخیر ۱۲ نفر فوتی، دو نفر نقص عضو و بالای ۶۰ مورد تصادفات دلخراش داشته است؛ امیدوارم متولیان هرچه زودتر در اجرای طرح بزرگراه و استقرار تجهیزات ایمنی جاده‌ای در این چهارراه تلاش کنند.

حسین پاکروان رئیس اداره راه و شهرسازی شهر پارسیان در رابطه با اقدامات شده در محور چهارراه مرگ، اضافه می‌کند: با توجه به اینکه دهیاری روستای خلف در کیلومتر ۷۰۰+۳ محور پارسیان - بستانو مقام (محور ساحلی) مجری طرح است که قصد تعریض پل دو دهانه سه متری و ایجاد کانال و دیوار حایل کانال آب در ادامه آن از محل اعتبار خیرین توسط شهرداری دشتی را دارد و به دلیل اینکه اعتبار پرداخت شده توسط خیرین جوابگوی هزینه کامل آن نشده یک سال و نیم در تکمیل آن وقفه ایجاد شد.

وی ادامه می‌دهد: به همین منظور جلسه‌ای در فرمانداری پارسیان برگزار شده تا دستگاه‌های اجرایی شهرستان با همکاری یکدیگر اقدام کنند و مقرر شد اداره راهداری و حمل و نقل نسبت به تهیه دال پل و شهرداری پارسیان جهت حمل آن از مرکز استان و شهرداری دشتی نسبت به اجرای آن اقدام کند.

حسین دست‌موزه یکی از اعضای شورای اسلامی روستای خلف شهر پارسیان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: با سفر استاندار هرمزگان به پارسیان، یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم روستای خلف تعریض جاده، ایجاد دوربرگردان و احداث پل در چهارراه روستای خلف است که به دستور استاندار، شهرداری و دهیاری مکلف شدند تا یک ماه آینده جهت تأمین اعتبار و انجام پروژه پیگیری لازم را انجام دهند.

او خاطرنشان می‌کند: همچنین استاندار هرمزگان طی گفتگویی تلفنی با مدیر کل امور مالیاتی استان دستور داد تا از محل ارزش افزوده، اعتبارات این طرح تأمین شود.

کد خبر 470903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.