۱۳ پل عابر پیاده مشهد جا به جا می‌شود

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با هدف افزایش بهره‌وری از پل‌های عابر پیاده موجود، جا به جایی ۱۳ پل عابرپیاده به تقاطع های پرتردد در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

هادی عطارزاده طوسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در تأمین امنیت عابران پیاده، بحث تسهیل تردد آنها است و بر اساس آئین نامه معابر شهری، معابر به دو دسته بزرگراهی و غیر بزرگراهی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه تردد شامل دو نوع طولی (پیاده رو) و عرضی (خیابان) است، افزود: نصب پل عابرپیاده به نفع عابران پیاده است، اما در حال حاضر استفاده و اقبال به تردد از این پل‌ها بسیار کم است از این رو در صورتی که مردم به استفاده از برخی پل‌ها تمایل نداشته باشند به دلیل هزینه زیادی که برای احداث و نگهداری آن صرف می‌شود، آن را به خیابان‌های پرتردد منتقل می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه جا به جایی این پل‌ها بر اساس اولویت دسته‌بندی خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر طبق توافقات با پلیس راهنمایی و رانندگی و آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده، جا به جایی پل چهارراه مدرس به دلیل استفاده نکردن مناسب شهروندان در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه جا به جایی این پل با اطلاع رسانی کامل و نظرسنجی از شهروندان انجام خواهد شد و اگر نتایج منتج به لزوم جا به جایی باشد، این سازه به مکان جدید منتقل خواهد شد، گفت: به طور کلی جا به جایی ۱۳ پل در فاز اول را در دستور کار قرار دارد؛ سهم تصادفات فوتی عابران پیاده در مشهد ۴۹ درصد است و لازم است در برخی از تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها این پل‌ها نصب شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مناسبی که با هدف افزایش ایمنی تردد عابران پیاده انجام شد پروژه حق تقدم عابر بود که در ۱۰۰ تقاطع انجام شد، ادامه داد: در حال حاضر در کنار اقدامات عمرانی، اقدامات فرهنگی از جمله اجرای پروژه "خط عابر خط زندگی" است که تأثیر بسزایی در عملکرد شهروندان خواهد داشت.

کد خبر 470898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.