بهینه‌سازی ظرفیت تمامی مدول‌های احیا در دستور کار است

مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان بازدید از روند اجرای تعمیرات سالانه مدول‌های احیا مستقیم، بر ضرورت بهینه‌سازی تمامی این مدول‌ها را مورد تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات کارکنان بخش‌های مختلف در این زمینه، اجرای این پروژه در زمان معین با رعایت نکات ایمنی را ارزشمند دانست و بر ثبت دقیق دستاوردهای فنی و نتایج این طرح و همچنین پیاده‌سازی دستاوردها بر سایر مدول‌ها تأکید کرد.

در همین خصوص، داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی، در مصاحبه با خبرنگار فولاد در تشریح دلایل اجرای این طرح گفت: یکی از روش‌های افزایش ظرفیت در مدول‌های واحد احیا مستقیم افزایش ظرفیت ریفورمر و حجم کاتالیست‌هاست. زمان تعویض لوله‌های ۸ اینچ این مدول نیز بعد از ۱۴ سال کارکرد فرارسیده بود و این امر هم در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی قبلی در خصوص افزایش ظرفیت تولید، ساخت لوله‌های سوپر آلیاژ ۹ اینچ توسط سازنده داخلی توانمند برنامه‌ریزی شد. ساخت این لوله‌ها با تکنولوژی بسیار پیشرفته، با تکیه بر دانش و تکنولوژی داخلی صورت گرفت. با این اقدام تعداد ۴۶۸ عدد از این لوله‌ها نصب و اولین ریفورمر کامل با لوله‌های ساخت داخل در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه ادامه داد: با این تغییر قطر لوله، حجم کاتالیست بارگذاری‌شده حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. در این مرحله از طرح افزایش ظرفیت، بدون تغییر در سایر تجهیزات، افزایش تولید آهن اسفنجی به میزان ۵ تا ۸ درصد در این مدول را انتظار داریم.

مدیر ناحیه آهن‌سازی تصریح کرد: در این توقف، سایر اقدامات مربوط به قسمت‌های مدول ازجمله تعویض کامل نسوز ریفورمر، تعویض منطقه خنک‌کننده کوره، سرویس مخازن شست‌وشوی گاز و سیستم آب، تعمیر و سرویس کلیه تجهیزات مکانیک، برق و اتوماسیون مدول نیز صورت می‌گیرد.

کد خبر 470875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.