مرکز توانمندسازی بانو امامی اصفهان الگوی قابل تعمیم برای کشور است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: مرکز توانمندسازی بانو امامی برای نخستین‌بار در کشور با رویکرد ایجاد شغل شایسته آماده بهره‌برداری است تا در راستای تکریم زنان و جلوگیری از سوءاستفاده‌های ابزاری از زنانی که دچار مشکلات اجتماعی هستند فعالیت کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه‌های کمیسیون اجتماعی شورا در دوره پنجم بوده است، اظهار کرد: سعی شد طرح‌هایی ارائه شود که رویکردهای غیرموثر درباره کارآفرینی و توانمندسازی زنان را به شکل اصولی تغییر داده و توانمندسازی را برمبنای ظرفیت واقعی جامعه دنبال کند.

وی افزود: مشکل اصلی در گذشته این بود که توانمندسازی به ارائه برخی آموزش‌های مقطعی محدود می‌شد درحالی که آموزش و توانایی مقطعی برای زنان، پایدار و شایسته نبوده و مبین بیگاری کشیدن از آنان است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وقتی چنین رویکردی در زمینه توانمندسازی زنان حاکم باشد بدین معناست که طرح‌ها از هدف اصلی خود دور شده و با ارتقای منزلت اجتماعی زنان همخوانی ندارد.

محمدی گفت: شهرداری اصفهان با همراهی اداره میراث فرهنگی، کمیته امداد و بهزیستی در کنار بخش خصوصی با رویکرد تقویت صنایع دستی اصفهان مرکز توانمندسازی بانو امامی در منطقه ۱۲ را راه‌اندازی کرده است. در این مرکز علاوه بر آموزش و توانمندسازی، شغل پایدار و شایسته برای زنان در نظر گرفته خواهد شد و حقوق و مزایا و امنیت شغلی، بازار فروش و تأمین مواد اولیه و کارگاه‌های فنی نیز توسط کارآفرینی که در این مرکز فعالیت می‌کند، فراهم می‌شود، جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانواری هستند که تحت پوشش کمیته امداد و اداره بهزیستی قرار دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شیوع کرونا اجرای طرح‌های ویژه این حوزه را به تعویق انداخت اما در نهایت اقدامات منجر به ثبت‌نام و حضور قطعی حدود ۶۰ نفر از زنان شده است؛ البته تا شش ماه آینده این تعداد تا سه برابر نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مرکز توانمندسازی بانو امامی برای نخستین‌بار در کشور با رویکرد ایجاد شغل شایسته برای زنان آماده بهره‌برداری است تا در راستای تکریم آن‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده‌های ابزاری از زنانی که دچار مشکلات اجتماعی هستند فعالیت کند.

محمدی ابراز امیدواری کرد: معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با حضور در مراسم افتتاحیه این مرکز توانمندسازی که امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود، این مرکز را به عنوان الگوی قابل تعمیم در سراسر کشور معرفی کرده و زمینه توسعه این اقدامات در اصفهان را فراهم کند.

کد خبر 470871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.