کوبی برایانت از لس آنجلس لیکرز تا مرگ با سقوط هلیکوپتر + بیوگرافی

کوبی برایانت، ستاره بسکتبال جهان در ۲۳ اگوست ۱۹۷۸ در فیلادلیفا به دنیا آمد. وی در طول دوران بازیگری خود در تیم لس آنجلس لیکرز موفق به کسب افتخارات زیادی شد. کوبی به همراه دخترش در سانحه سقوط هلیکوپتر ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ از دنیا رفت.

به گزارش ایمنا، این فوق ستاره بسکتبال علاوه بر رشته ورزشی خود به فوتبال نیز علاقه مند بود و زمانی که در ایتالیا زندگی می‌کرد تفریحات خود را با فوتبال سپری می‌کرد. کوبی از طرفداران تیم آث میلان ایتالیا بود.

بیوگرافی کوبی برایانت

کوبی بین برایانت در ۲۳ اگوست ۱۹۷۸ در فیلادلفیا متولد شد. این بسکتبالیست آمریکایی قبلاً تاجر بوده است. برایانت تمام دوران ورزشی خود را در تیم لس‌آنجلس لیکرز گذراند.

خانواده کوبی برایانت

برایانت در خانواده‌ای کاتولیک رومی بزرگ شد و کوچک‌ترین فرزند جو برایانت بازیکن سابق NBA است. خانواده او زمانی که کوبی ۶ سال داشت به ایتالیا رفتند. کوبی در این دوران زبان ایتالیایی را یاد گرفت. وی از سه سالگی به رشته بسکتبال روی آورد و پس از اینکه پدرش در سال ۱۹۹۱ بازنشسته شد به آمریکا بازگشتند.

ازدواج کوبی برایانت

کوبی همسر خود، ونسا لین را در سال ۱۹۹۹ ملاقات کرد. آنها در سال ۲۰۰۰ نامزد و یکسال بعد ازدواج کردند.

فرزندان کوبی برایانت

کوبی و ونسا در ۱۹ ژانویه ۲۰۰۳ صاحب دختری به نام ناتالیا دایامینت شدند. آنها در سال ۲۰۰۶ صاحب دو دختر دوقلو بنام جیانا و ونسا شدند و در سال ۲۰۱۹ فرزند چهارم آنها نیز یک دختر بود.

دوران ورزش حرفه‌ای کوبی برایانت

برایانت در سال ۱۹۹۶ توسط شارلوت هورنتز انتخاب شد تا نخستین گاردی به حساب آید که به صورت مستقیم از دبیرستان درفت می‌شد. پس از آن وی جایگزین ولید دیواچ در لس‌آنجلس لیکرز شد. برایانت در اولین بازی خود موفق به کسب ۲۵ امتیاز شد. کوبی در ابتدای سال، زیاد به میدان نمی‌رفت اما کم کم به تیم اول لس‌آنجلس راه یافت تا به عنوان جوان‌ترین بازیکن NBA معرفی شود. برایانت دومین فصل خود را بهتر آغاز کرد و با بازی‌های درخشانی که انجام داد به تیم ستارگان رفت تا به عنوان جوان‌ترین بازیکن این تیم تبدیل شود. کوبی در فصل سوم در همه بازی‌ها حضور داشت تا مسئولان این تیم با وی قراردادی ۶ ساله به ارزش ۷۰ میلیون دلاری بستند. کوبی همراه این تیم به نیمه نهایی مسابقات NBA راه یافت و در برابر سن آنتونیو شکست خورد. فصل بعد تغییر و تحول گسترده‌ای در لس‌آنجلس رخ داد و با تغییر سرمربی به سه قهرمانی پی در پی دست یابند.

کوبی برایانت فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ را با مصدومیت آغاز کرد و در زمان بازگشتش بار دیگر شکوه را به این تیم بازگرداند. تیم لس‌آنجلس لیکرز با درخشش این فوق ستاره موفق شد پس از دوازده سال دوباره به عنوان قهرمانی برسد و همین عنوان را در دو سال بعد نیز تکرار کند.

کوبی در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ توانست در ۹ بازی پیاپی بیشتر از ۴۰ امتیاز بگیرد. وی در این فصل در مصاف با سیاتل سوپر سونیکس موفق شد دوازده پرتاب سه امتیازی درون سبد وارد کند تا بیشترین پرتاب سه امتیازی در یک بازی را به خود اختصاص دهد. در پایان این فصل با وجود اینکه کوبی از تیم لس‌آنجلس کلییرز پیشنهاد داشت ولی ترجیح داد به مدت ۷ سال دیگر در تیم خود باقی بماند.

برایانت در فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ چندین بار از حضور در بازی‌ها محروم شد. او در بازی برابر سن آنتونیو زمانی که برای پرتاب کردن توپ به هوا بلند شد با دست به صورت بازیکن حریف زد که موجب محرومیت او شد. در این فصل پیراهن کوبی برایانت پرفروش‌ترین پیراهن در رشته بسکتبال شناخته شد. وی در چهار بازی متوالی حداقل ۵۰ امتیاز کسب کرد تا نامش در کنار بزرگانی چون مایکل جردن قرار بگیرد.

بهترین بازیکن در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷

کوبی برایانت با وجود مصدومیتی که در ناحیه انگشت کوچک دستش داشت، حاضر به عمل جراحی نشد تا پس از حضور در ۸۲ بازی در ۶ می به عنوان بهترین بازیکن لیگ NBA لقب گیرد. تیم لس‌آنجلس لیکرز در این فصل موفق شد برای اولین بار بدون شکیل اونیل به فینال مسابقات راه یابد اما با قبول شکست در مصاف با بوستون سلتیکس به مقام دوم بسنده کرد.

بهترین دوران بازی در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹

این فصل را می‌توان یکی از بهترین فصل‌های دوران ورزشی کوبی برایانت بدانیم. او در بازی مقابل کلیولند برای هزارمین بار با پیراهن لس‌آنجلس لیکرز به میدان رفت. آنها در این فصل با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کردند. برایانت در این فصل در شش دیدار گل‌های پیروزی حساسی را به ثمر رساند تا همچنان ستاره بی چون و چرای تیمش باشد. وی در این فصل برای سه سال دیگر قراردادش را با این تیم تمدید کرد. کوبی در این فصل به عنوان بازیکنی که بیشترین امتیازات را در تاریخ باشگاه لس‌آنجلس لیکرز به دست آورده نیز شناخته شد و از جری وست بزرگ نیز پیشه گرفت.

ثروت و دارایی کوبی برایانت

طبق لیستی که در سال ۲۰۱۳ از سوی سایت فوربس منتشر شد، کوبی پس از تایگر و فدرر سومین کسی است که سالانه ۶۲ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

روز کوبی برایانت در لس‌آنجلس

خوزه لوئیس اویسا، عضو شورای شهر لس‌آنجلس به کوبی گفت:

«در طول ۲۰ سالی که در تیم این شهر حضور داشتی موفقیت‌های زیادی کسب کردی و همیشه به باشگاهت وفادار ماندی. انتخاب روزی به نام کوبی برایانت قدردانی شهر لس‌آنجلس از توست. ۲۴ اوت روز کوبی برایانت در لس‌آنجلس است.»

درگذشت کوبی برایانت

کوبی به همراه دختر سیزده ساله خود و هفت نفر دیگر در روز یکشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۰ براثر سقوط هلی‌کوپتر خصوصی در نزدیکی کالاباساس کالیفرنیا زمانی که ۴۱ ساله بود درگذشت.

واکنش‌ها به درگذشت کوبی برایانت

  • بازیکنان لیگ NBA در ۲۷ دسامبر خطای ۲۴ ثانیه را در احترام کوبی برایانت که پیراهن ۲۴ را بر تن می‌کرد انجام دادند.
  • دونالد ترامپ: این خبر وحشتناک است.
  • مایکل جردن: مثل برادر کوچکم بود. کلمات نمی‌توانند درد مرا بیان کنند.
  • باراک اوباما: کوبی در زمین بازی یک افسانه بود و تازه مرحله دوم زندگی خود را آغاز کرده بود.
  • رافائل نادال، ستاره اسپانیایی تنیس، پس از پایان مسابقه خود در رقابت‌های اوپن استرالیا در حالی که کلاه باشگاه لیکرز را پوشیده بود، کوبی برایانت را یکی از بزرگترین ورزشکاران تاریخ خواند.
  • جمعیت کثیری از هوادارانش در مرکز ورزشی استیپلز سنتر در شهر لس‌آنجلس، که محل بسیاری از لحظات دیدنی دوران ورزشی کوبی برایانت بود، برای ادای احترام به او جمع شدند.
کد خبر 470865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    4 0
    اگر زنده بود بهترین بسکتبالیست دنیا میشد حتی از مایکل جوردن هم بهتر
  • ویدا US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 1
    روح هر دوتون شــــــــــاد .