رونمایی از پلاک افتخار شهدای آمل در سالگرد حماسه ششم بهمن

همزمان با سی و نهمین سالگرد حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل در آئینی از پلاک افتخار سه تن از شهدای حماسه ششم بهمن از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل مصادف رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری آمل در مراسم رونمایی از پلاک افتخار یکی از شهدای شش بهمن آمل گفت: "پلاک افتخار" شهید" حمیدرضا ایزدی، پرویز بازدار و سقا علیزاده" بر در منزل سه شهید حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در شهرستان آمل نصب و رونمایی شد.

حسنعلی متان تصریح کرد: نصب پلاک افتخار بر در منازل خانواده‌های شهید در شهر آمل به ویژه شهدای حماسه ششم بهمن، شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس از سال گذشته شروع شده و در مناسبت‌های مختلف سال انجام می‌شود؛ این پلاک افتخار مزین به عکس شهید، پیام رهبری در وصف شهدا، تاریخ و محل شهادت است.

وی اضافه کرد: این پلاک افتخار یک سند افتخاری است تا با این حرکت فرهنگی بتوانیم فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه ترویج دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ پلاک افتخار شهدای والامقام شهر آمل از سوی این سازمان و با همراهی اداره بنیاد شهید و سپاه ناحیه شهرستان آمل نصب شده است، یادآور شد: در ماه‌های آینده نیز نصب پلاک افتخار بر در منازل شهدا ادامه می‌یابد.

متان افزود: یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل برای نصب پلاک افتخار شهدا، در حیات بودن والدین شهدا یا حداقل یکی از آنها، همسران و یا فرزندان شهداست که با کسب رضایت و اجازه از آنها اقدام می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان آمل هم در این مراسم گفت: این کار فرهنگی امروز در آمل با همت شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری آغاز شد و از این بابت از شهردار و اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم.

مهدی فلاح افزود: شهدای حماسه ششم بهمن و دیگر شهدای والامقام شهرستان آمل برگردن همه ما حق بزرگی دارند و باید با اقدام‌هایی از این موارد در جهت زنده نگه داشتن و پاسداشت رشادت‌های آنها در جامعه همت کنیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان آمل در طول دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن هزار و ۴۸ شهید تقدیم پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
از این تعداد، ۴۱ شهید مربوط به حادثه ششم بهمن سال ۶۰ آمل است که در راه حفظ نظام نوپای انقلاب اسلامی در درگیری با گروهک منافقان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد خبر 470832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.