آمار حریق و حادثه در اصفهان کاهش یافت

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: راهبردها و برنامه‌های ۱۴۰۰ برای سازمان آتش نشانی تدوین و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق آنها صورت گرفته است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خرید تجهیزات سبک و سنگین تخصصی مورد نیاز، بازسازی ایستگاه‌های فرسوده آتش نشانی، اقدام جهت تملک و احداث ایستگاه‌های آتش نشانی (استاندارد ۴۰ ایستگاه)، تکمیل شبکه پوشش شیرهای هیدرانت و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز مطابق با افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی بخشی از راهبردها و برنامه‌های ۱۴۰۰ آتش نشانی اصفهان است.

وی ادامه داد: از دیگر راهبردها و برنامه‌های این سازمان برای سال آینده، استفاده از پهپاد آتش نشانی، راه‌اندازی کامل سیستم بی‌سیم دیجیتال در سازمان، تشخیص آنی ترافیک معابر با استفاده از سنسورهای هوشمند، توسعه سامانه‌های مربوط به GIS شهری و مسیریابی جهت خودروهای سازمان، پیاده‌سازی نرم ‎افزار نگهداری و تعمیرات، انجام بازدیدهای ایمنی با استفاده از تبلت و ثبت برخط نواقص ساختمان، راه‌اندازی نرم‌افزار پیشگیری و صنوف، الزام اصناف پرخطر جهت استعلام از این سازمان، راه‌اندازی ایستگاه‌های فرعی اطفا حریق بازار و ساخت مرکز آموزش آتش نشانی به شمار می‌آید.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اضافه شدن تجهیزات و امکانات جدید به سازمان آتش نشانی در سال جاری، تصریح کرد: امسال خریدهای مهم سازمان شامل خرید یک دستگاه اتوبوس، الکتروپمپ، تجهیزات اداری، فوم، کف کاذب، شیر هیدرانت و اتصالات، دستگاه ذخیره ساز، ۱۰ دستگاه تویوتا هایلوکس و خرید لباس فرم پرسنل به ارزش دویست و شصت و نه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به تقویت اکیپ‌های تخصصی عملیات، گفت: اکیپ تدارک و آماده‌سازی گروه ضربت، اکیپ تخصصی نجات در ارتفاع و کوهستان و اکیپ تخصصی غواصی و ستاد سیل در سازمان فعال است که برای اکیپ تخصصی نجات در ارتفاع و کوهستان ۱۲ هزار و ۴۶۳ نفر ساعت آموزش تخصصی کار در ارتفاع برگزار شده و برای اکیپ تخصصی غواصی و ستاد سیل شش هزار و هشت ساعت آموزش حرفه‌ای غواصی (درون سازمانی) و ۷۰۴ ساعت آموزش غواصی (برون‌سازمانی) برگزار شده است.

امیری با بیان اینکه از سال ۹۷ تاکنون ۴۴ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت به تجهیزات آتش نشانی اضافه شده است، تصریح کرد: متوسط عمر ناوگان سازمان آتش نشانی از ۱۹ سال به ۱۲ سال کاهش یافته است.

وی به ارائه گزارشی از آمار فعالیت‌های ۹ ماهه سال‌جاری آتش نشانی پرداخت و اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۳۱۳ هزار و ۷۵۵ تماس با تلفن ۱۲۵ برقرار شده که هشت هزار و سه مورد آن منجر به انجام عملیات (امداد، نجات و اطفای حریق) شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه آمار تماس با تلفن ۱۲۵ کاهش هفت درصدی داشته است، میانگین زمان حضور آتش نشانان در محل حوادث را سه دقیقه و ۵۰ ثانیه (در داخل محدوده شهر) اعلام کرد و افزود: کاهش ۳۱ ثانیه‌ای متوسط زمان رسیدن آتش نشانان به محل حوادث نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ را شاهد هستیم و این یک اتفاق بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: مهمترین علل کاهش زمان رسیدن آتش نشان اضافه شدن یک ایستگاه جدید در شش ماهه دوم سال ۹۸، استخدام ۲۰۰ نفر نیروی جوان و با آمادگی جسمانی بالا در سال ۹۹، استقرار اطفائیه در مکان‌های شلوغ و پرتردد سطح شهر و جداسازی خدمات ایمنی از حوادث است.

امیری از افزایش ۳۹ درصدی آمار خدمات ایمنی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: خدمات ایمنی در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۳۲۸ مورد بوده در حالی که سال گذشته این آمار ۹۵۵ مورد بود.

وی با بیان اینکه آمار حوادث ۹ ماهه امسال ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است، اظهار کرد: آمار حادثه در ۹ ماهه سال ۹۸ سه هزار و ۷۳۷ مورد بود در حالی که آمار امسال عدد سه هزار و ۳۹۰ را نشان می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به کاهش پنج درصدی آمار حریق در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: آمار حریق در ۹ ماهه سال گذشته یک هزار و ۹۸۳ مورد بوده و در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۸۷۴ مورد بوده است.

کد خبر 470807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.