مدرسه جدید کپنهاگ؛ نماد عصر توسعه شهری نوین

معماران دانمارکی احداث مدرسه جدیدی در پایتخت کشور را آغاز کرده‌اند که به علت طراحی منحصر به فرد خود، حمایت شهردار را جلب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لارس وایس، شهردار کپنهاگ پس از بازدید خود از محل احداث مدرسه جدید شهر در یکی از مناطق قدیمی، از طرح ارائه شده بسیار استقبال و اعلام کرد این مرکز آموزشی می‌تواند به عنوان الگویی برای توسعه شهری عمل کند. معماران در نظر دارند به طراحی مدرسه جدید به گونه‌ای بپردازند که همانند یک منطقه ارتباطی عمل می‌کند و محوطه‌های بیرونی مرکز آموزشی را با مناطق مختلف شهری پیوند می‌دهد. بنابراین، حیاط مدرسه کاملاً باز خواهد بود و به عنوان محلی برای انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدرسه جدید کپنهاگ از یک آشپزخانه اختصاصی برای دانش‌آموزان برخوردار خواهد بود و تمام مواد مورد نیاز برای پخت غذاها را سبزیجات و محصولات گوشتی تازه و سالم تشکیل خواهد داد که قرار است به صورت روزانه تهیه شود. جالب است بدانید که خود دانش‌آموزان مسئولیت پخت غذاهای آشپزخانه را به عهده خواهند داشت و باید به نوبت برای انجام این کار ثبت نام کنند. در واقع، فعالیت در آشپزخانه یکی از واحدهای آموزشی دانش‌آموزان مدرسه محسوب می‌شود، به این صورت که ابتدا یک دوره آموزشی برای آنان برگزار می‌شود و سپس تمام کارهای آشپزخانه به نوبت جز مسئولیت آنان به شمار می‌رود.

یک سالن ورزشی بزرگ به مساحت ۲۰ در ۴۰ متر نیز در مدرسه جدید کپنهاگ احداث خواهد شد که بر خلاف سالن‌های معمولی مدارس دیگر، فضاهای زیادی را به شکل سر باز و مسقف در بر می‌گیرد و میزبان ورزش‌های بسیاری خواهد بود. علاوه بر این، سالن فوق به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت تغییر کاربری را خواهد داشت و برای رویدادهای مختلف در طول سال نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 470804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.