بانوان در کبدی فعال‌تر از آقایان هستند

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: قهرمانی تیم ملی بانوان و آقایان کبدی در مسابقات آسیایی باعث گرایش بیشتر مردم به این رشته شد، در اصفهان افراد مستعدی داریم، شهرستان‌های دولت آباد، فلاورجان، کاشان، و شهرضا فعالیت خوبی دارند که قرار است هیئت کبدی نجف آباد، مبارکه و زرین شهر را هم راه اندازی کنیم.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با فعالیت‌های هیئت کبدی اصفهان، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای رشته‌های ورزشی ایجاد و بر همین اساس رشته کبدی هم به خاطر برخورد زیاد تعطیل شد، مسابقاتی هم که بر اساس تقویم فدراسیون پیش بینی شده بود انجام نشد و به تعویق افتاد و مشکلات بسیاری فدراسیون، هیئت‌های استانی، شهرستانی و ورزشکاران کبدی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: سعی کردیم از این موضوع نهایت استفاده را بکنیم و به سمت برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین رفتیم که یک دوره آن برگزار شده است، کلاس‌های مربیگری تئوری و عملی را داریم که پس از تکمیل ثبت نام برگزار خواهد شد. برنامه مسابقات امیدهای کشور اعلام نشده ولی تلاش می‌کنیم در بخش بانوان و آقایان تیم خوبی از اصفهان آماده کنیم.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان با بیان اینکه می‌خواهیم یکی از مربیان خوب و به نام کشور را در رشته آقایان به اصفهان دعوت کنیم، تصریح کرد: این کار را به خاطر بالا بردن سطح فنی جوانان مستعد و افرادی که کبدی را دوست دارند انجام می‌دهیم تا دغدغه کمبود مربی را در این رشته نداشته باشیم. برای مسابقات لیگ استان برنامه‌ریزی کردیم که اگر اجازه برگزاری رقابت‌ها داده شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مسابقات را در اسفند ماه برگزار می‌کنیم.

شهبازی در خصوص زمان آغاز کار هیئت کبدی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: یک سری رشته‌های ورزشی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال در ایام کرونا فعالیت می‌کردند ولی کبدی محدودیت‌های خاصی داشت و در حال حاضر باشگاه‌ها در حوزه بانوان و آقایان فعالیت خود را شروع کردند، اما هنوز اجازه برگزاری مسابقات داده نشده است که احتمالاً تا قبل از سال جدید مسابقات امیدها را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه قهرمانی تیم ملی بانوان و آقایان کبدی در مسابقات آسیایی باعث گرایش بیشتر مردم به این رشته شد، گفت: در اصفهان افراد مستعدی داریم، شهرستان‌های دولت آباد، فلاورجان، کاشان، و شهرضا فعالیت خوبی دارند که قرار است هیئت کبدی نجف آباد، مبارکه و زرین شهر را هم راه اندازی کنیم. بخشی از برنامه‌ریزی ما روی بحث استعدادیابی دانش آموزان است که از ابتدا روی رده‌های پایه کار کنیم و امیدواریم مدارس باز شود.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان ادامه داد: در اصفهان علاقه مند به کبدی داریم، باشگاه‌ها فعالیت خوبی به ویژه در بخش بانوان دارند، استعدادهای خوبی شناسایی شدند که امیدواریم بستری را فراهم کنیم تا با هماهنگی فدراسیون این افراد برای آینده کبدی مؤثر باشند.

شهبازی در رابطه با فعالیت بانوان، اظهار کرد: بانوان فعال‌تر از آقایان هستند که به دلیل حضور خانم عشقی نایب رئیس هیئت است، امیدوارم آقایان هم فعالیت خود را بیشتر کنند.

کد خبر 470801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.