شورای محلات واسطه ای میان مردم و مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: شورای محلات به دنبال جلب مشارکت مردم در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های شهری راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ احسان اصولی امروز (دوشنبه) در صد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: یکی از پر چالش‌ترین موضوعاتی که در تاریخ وجود داشته مباحث فرهنگی و اجتماعی هر منطقه است، سلیقه‌های متفاوت باعث چالشی شدن این حوزه می‌شود که مدیریت شهری باید به این رویداد توجه کند.

وی با اشاره به تدوین "سند برنامه عملیاتی" گفت: در این سند ۶ اصل وجود دارد و هدف اصلی آن بالا بردن مسئولیت‌های اجتماعی، انسجام، نشاط، کاهش مشکلات اجتماعی و افزایش جذب گردشگر است. این اتفاق هدف مشترک شورا و شهرداری است که به شکل راهبردی تشکیل شده و لوایحی را در این حوزه به تصویب رسانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد اضافه کرد: در بخش فرهنگی هنری اقدامات خاص و منحصر به فردی انجام شده است. در سال‌های اخیر برنامه‌ای تحت عنوان" استقبال از بهار" برنامه‌ریزی شده است؛ این برنامه فضاهای هنری را برجسته می‌کند و جامعه را به سمت و سوی هنر می‌کشاند.

اصولی با بیان اینکه باید از موضوعات هنری تعریف شود، افزود: در بخش هنری باید شاهد تنوع بیشتری باشیم، زیرا اکنون آثار هنری سهم زیادی در این رویداد دارد، بخش هنری رویداد "استقبال از بهار" باید به رویداد فرهنگی تبدیل شود. تقویت المان‌ها هدف دیگری است که باید به آن توجه داشته باشیم زیرا مشهد جز فقیرترین شهرها در بحث المان است؛ در این راستا تدابیری برای جشن‌ها و عزاداری‌ها اندیشیده و برنامه‌هایی تدوین شده است که این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخش فرهنگی و اجتماعی شهر به دیگر سازمان‌ها متصل است و ما در حوزه فرهنگی مسئولیت‌هایی داریم و نباید بگذاریم تغییر رفتار شهروندان مشکلاتی را ایجاد کند. برای مشارکت مردم در سیاست‌های شهری شورای محلات را راه اندازی کردیم که نهاد واسطه‌ای بین مردم و مدیریت شهری است که در واقع سندی برای مشارکت ما و شهروندان است. اثرگذاری شورای اجتماعی محلات بر رویدادهای شهری هدف است که برای این کار ۵ درصد از اعتبارات شورا در بخش فرهنگی و هنری شورا هزینه می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه شاهد اتفاقات خوبی در بخش فرهنگی، عمرانی و بهبود زیرساخت‌ها خواهیم بود، گفت: هیچ پدیده‌ای همانند ورزش در جامعه نشاط و سلامتی ایجاد نمی‌کند و همیشه از تنوع بالایی برخوردار است، به همین دلیل سعی داریم گام‌ها مؤثری را در این خصوص برداریم. سیاست‌های کلانی در حوزه عمرانی با کمک نهاد مردمی تدوین شده است که این مهم اعتبارات عمرانی و فرهنگی شهر را ارتقا می‌دهد.

اصولی ادامه داد: بخش فرهنگی تأثیر مستقیمی بر روی مدیریت شهری می‌گذارد، بنابراین میلیاردها تومان به زیرساخت‌های فرهنگی شهر اختصاص یافته است که این موضوع نگاه تعاملی را به حوزه فرهنگی نشان می‌دهد و باعث پیشرفت این حوزه می‌شود.

کد خبر 470759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.