کاهش ۱۸ درصدی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان

مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و تاسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری شهرداری توانسته بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته در مصرف برق صرفه‌جویی کند.

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، سرمای هوا و مشکلات ایجاد شده در ارتباط با افزایش مصرف برق در کشور به منظور پیشگیری از قطع برق و خاموشی‌های احتمالی همراهی و مشارکت تمامی مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق در جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در تأمین برق به ویژه در شرایط کرونایی، می‌تواند بسیار تأثیرگذار و اثربخش باشد.

وی با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزود: شهرداری اصفهان همچون همیشه در این امر نیز پیشگام بوده و تلاش کرده با استفاده از راهکارهای مختلف نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کند.

مدیر بهینه‌سازی و تعمیرات و تأسیسات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای همگامی با دستورالعمل‌های وزارت نیرو و همراهی با شهروندان در خصوص تأمین برق پایدار در شرایط فعلی، معاونت خدمات شهری شهرداری ضمن تعریف اقدامات مؤثر نرم افزاری و سخت افزاری برای کاهش مصارف، اقداماتی نظیر مدیریت سیستم روشنایی‌های سطح شهر، طراحی و اجرای سیستم‌های هوشمند و مانیتورینگ تأسیسات شهری و همچنین استقرار استانداردهای بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی را اجرایی کرده و در ۹ ماهه نخست سال‌جاری توانسته بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته در مصرف برق صرفه‌جویی کند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات با توجه به افزایش سردی هوا و پیک مصرف برق در زمستان و لزوم بهینه‌سازی و کاهش مصرف ضمن برنامه‌ریزی منسجم در این خصوص کاهش مصرف انرژی الکتریکی در سطح عرصه‌های عمومی است و تأسیسات شهری آب‌نماهای سطح شهر خاموش شده است.

کد خبر 470757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.