آموزش‌های زیست محیطی در کتب درسی لحاظ شود

حجت‌الله ایوبی با بیان اینکه آموزش کودکان در نحوه رفتار با محیط زیست بسیار می‌تواند موثر باشد، گفت: نحوه برخورد یک ملت با طبیعت نشان دهنده میزان تمدن آن‌هاست.

به گزارش ایمنا، حجت الله ایوبی (دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو) در ایران امروز در دومین جشنواره و چهارمین همایش ملی آموزش محیط زیست که به صورت آنلاین در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: ایران سرزمین شعر، ادبیات، هنر، ادیبان، حکیمان و بزرگان است و در طول تاریخ علم و دانش و فرهنگ از این سرزمین به دنیا سرازیر شده است و این وظیفه تاریخی ماست که در عرصه حفظ محیط زیست نیز پیشگام بوده و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: اگر نگاهی به متون ادیبان ایران زمین بیندازیم می‌بینیم که در همه نسل‌ها، توجه به آب، هوا، حیوانات و محیط زیست در فرهنگ ما جای دارد.

وی با اشاره به توجه فقه شیعه به حفظ محیط زیست، اظهار کرد: در دین اسلام نیز بارها بر حفظ طهارت آب و رفتار مناسب با موجودات زنده تاکید شده است.

وی مهم‌ترین دلیل بی‌توجهی افراد به مسائل زیست محیطی را عدم آگاهی از پیامدهای رفتارهای خود دانست و اظهار کرد: انتظار داریم آموزش‌های زیست محیطی توسط آموزش و پرورش در کتب درسی لحاظ شده و از طریق شبکه‌های ارتباط جمعی و رسانه‌ها به تمامی مردم ارائه شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 470740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.