سرپیچی مسئولان از قوانین برای شورای شهر پذیرفته نیست

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گاهی اوقات در شهر شاهد رعایت نکردن قانون از سوی شهروندان هستیم اما سرپیچی کردن از سوی مسئولان برای ما پذیرفته نیست و باید رفتارهای اشتباه آن‌ها کنترل شود تا همه در مقابل قانون برابر باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد رضا حیدری امروز (دوشنبه) در صد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک روز گمرک به کارکنان این سازمان، اظهار کرد: امروز روز جهانی گمرک است، ایران در این بخش از پتانسیل بالایی برخوردار است و نقش مهمی در بازرگانی بین‌المللی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: پنجشنبه آتی روز کمک به جذامی‌ها است، در گذشته جذامی‌های زیادی در شهر مشهد بودند که برای حل مشکل اسکان آنها، منطقه قلعه محراب خان در اختیار آن‌ها قرار داده شده بود. در حال حاضر این منطقه پیشرفت زیادی داشته است اما هنوز مردمانی محروم و کم برخوردار در آن زندگی می‌کنند که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه بازی می‌کنند، افزود: در فضای مجازی شاهد برخورد نماینده مردم سبزوار با سرباز راهور بودیم که بازدید بالایی داشت، باید در رابطه با این موضوع پیگیری‌های لازم بشود تا دیگر شاهد تکرار چنین موضوعاتی نباشیم زیرا قانون برای همه افراد برابر است.

حیدری اضافه کرد: موضوع عدالت خواهی امری فراگیر در بین مردم است، اصل نظارت همگانی و امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح رفتار جامعه بسیار اثرگذار است و از بروز فساد جلوگیری می‌کند. اگر به این اصل توجه شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، جامعه به شدت رسانه‌ای شده و مردم در فضای مجازی بسیار فعال هستند و خبرهای جنجالی به سرعت دست به دست می‌شود. گاهی اوقات در شهر شاهد رعایت نکردن قانون از سوی شهروندان هستیم، اما سرپیچی کردن مسئولان از قانون برای ما پذیرفته نیست و باید رفتارهای اشتباه آنها کنترل شود تا همه در مقابل قانون برابر باشند.

وی با اشاره به روند بررسی طرح‌های تفصیلی شهر مشهد گفت: ۱۵ سال است که دغدغه کمسیون شهرسازی و شورای شهر اجرای طرح‌های تفصیلی بوده و اکنون قصد داریم این طرح را به سرانجام برسانیم، اما به دلیل ایراداتی که در طرح جامع وجود داشت نتوانستیم آن را ارائه کنیم، زیرا ۱۸۰ مورد اختلاف در این طرح وجود داشت؛ با نشست‌هایی که در شورای پنجم برگزار شد سعی داریم تعداد این اختلافات را به حداقل برسانیم تا این طرح هرچه زودتر ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: باید در حوزه جمعیت پذیری عملکرد بهتری را از خود نشان دهیم، در دو منطقه جنوب غربی شهر باید میزان تراکم ساختمان‌ها بالا برود تا شاهد افزایش جمعیت در این منطقه باشیم، انعطاف پذیری در اجرای طرح‌های تفصیلی امری مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای بشود. همانند گذشته از صاحب نظران و افراد آگاه دعوت می‌کنم که برای بهبود وضعیت موجود تلاش کنند، از کمیسیون ماده ۵ نیز تقاضای همکاری داریم تا با ارائه این طرح به نیاز مردم پاسخ مثبت دهیم.

حیدری با بیان اینکه شهرداری باید به طرح‌های تفصیلی نگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: اگر تصمیمات درستی در رابطه با این موضوع گرفته شود شاهد تحقق پذیری این طرح‌ها خواهیم بود، اگر جمعیت برخی مناطق بالا نرود در آینده دچار مشکلات اجتماعی می‌شویم که این موضوع باید در یک فضای گفت‌وگو محور حل شود.

کد خبر 470729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.