قطعه هنرمندان در آرامستان بهشت محمدی سنندج ساماندهی می‌شود

شهردار سنندج گفت: قطعه هنرمندان در آرامستان بهشت محمدی سنندج ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی اظهار کرد: هنرمندان در تمامی جوامع از جایگاه والایی برخوردار هستند و مردم هم همیشه قدردان زحمات و فعالیت‌های جامعه هنری بوده و هستند.

وی با بیان اینکه تجلیل و تقدیر از جامعه هنرمندان و معرفی آثار آنها به تمامی اقشار در راستای شناخت بیشتر و بهتر از هنرمندان بسیار ضروری و حائز اهمیت است، تصریح کرد: استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان به نامی بوده که نام و آوازه آنها در عرصه بین المللی درخشیده است.

وی ادامه داد: در تمامی دنیا از مزار هنرمندان و فرهیختگان به عنوان نماد و المان فرهنگی و همچنین به عنوان جاذبه گردشگری و توریستی، بهره می‌گیرند.

شهردار سنندج با بیان اینکه در سنوات گذشته قطعه‌ای در آرامستان بهشت محمدی تحت عنوان قطعه هنرمندان اختصاص داده شده بود، که این قطعه دارای برخی مشکلات است، افزود: یکی از اقدامات ارزنده که در این دوره صورت گرفت بحث تملک ۳۲ هکتاری برای توسعه آرامستان بهشت محمدی بود که با این اقدام امکان توسعه قطعه هنرمندان هم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تدفین هنرمندان در قطعه هنرمندان دارای ضوابط و چهارچوب خاصی است بنابراین تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان بسیار مهم و ضروری است.

صیدی خاطرنشان کرد: وضعیت کالبدی و فضای قطعه هنرمندان هم مورد نقد جامعه هنری است که تلاش می‌کنیم با استفاده از نظرات هنرمندان نسبت به ساماندهی این قطعه اقدام کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 470693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.