طرح اصلاح قانون انتخابات جنبه سلبی ندارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس، جنبه سلبی ندارد و در تلاش است فضا را برای حضور نخبگان نظامی، سیاسی و علمی در کارزار انتخاباتی مهیا کند.

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: جایگاه ریاست جمهوری قطعاً مهم و ارزشمند است و بهتر است شرایطی برای ثبت نام کاندیداها لحاظ شود تا نخبگان و افراد برجسته وارد کارزار انتخاباتی شوند؛ در صورتی که در گذشته چند صد نفر می‌توانستند تنها با ارائه چند قطعه عکس در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

وی افزود: موافقت مجلس مبنی بر حضور منصوبان مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری، یکی از شروط جزئی در مقابل مابقی شرایط است؛ زیرا اگر برخی از منصوبان رهبری مابقی شرایط را نداشته باشند نمی‌توانند در عرصه رقابت انتخابات شرکت کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مجلس، جنبه سلبی ندارد و در تلاش است فضا را برای حضور نخبگان نظامی، سیاسی و علمی در کارزار انتخاباتی مهیا کند.

محمدصالحی یادآور شد: در اکثر جلسات کمیسیون شوراها، برخی از اعضای شورای نگهبان حضور داشتند که در برخی موارد اظهار نظر کردند، اما نظر قطعی شورای نگهبان در مورد اصلاح قانون انتخابات پس از ارسال مصوبه مجلس اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادات مجلس شورای اسلامی در رابطه با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، مطابق موارد شرعی و قانون اساسی است و به نظر می‌رسد مصوبه مجلس یازدهم توسط شورای نگهبان تأیید شود.

کد خبر 470687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.