زنان کاشانی بیشتر از مردان به سرطان مبتلا می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه زنان کاشانی بیش از مردان دچار سرطان می‌شوند، گفت: نسبت ابتلاء به سرطان در کاشان به صورت ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان است، همچنین در این شهر سالانه ۷۰۰ بیمار جدید شناسایی می‌شود.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نسبت سالانه بروز سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۱۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر بوده و این تعداد کمتر از نسبت بروز سرطان در کشور است، طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی کاشان سالیانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: شایع‌ترین سرطان در منطقه کاشان به ترتیب در جمعیت مردان سرطان پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در جمعیت زنان سرطان پستان، کولورکتال، تیروئید، خون، معده و مثانه شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۱۱۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که ۴۷ درصد زنان و ۵۳ درصد مردان هستند، اما این نسبت در منطقه کاشان به صورت ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان است.

۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند

وی در خصوص بیشترین نوع سرطان در کشور، تصریح کرد: سرطان پستان در زنان ایرانی با ابتلای ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر و برای مردان نیز سرطان معده با ۹ هزار و۷۸۶ مورد ابتلاء بیشترین بروز را داشته است.

دلاوری با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری و ۴۰ درصد آن‌ها با تشخیص زودهنگام قابل درمان است، افزود: گروه‌های هدف برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در زنان ۳۰ تا ۷۰ سال، سرطان روده بزرگ شامل زنان و مردان ۵۰ تا ۷۰ سال و غربالگری دهانه رحم برای زنان ۳۰ تا ۵۹ سال است.

وی با اشاره به علل افزایش آمار سرطان در کشور، اظهار کرد: عفونت و بیماری‌های واگیر، افزایش جمعیت سالمندی، تغییر سبک زندگی مردم، تشخیص بهتر بیماری و ثبت کامل‌تر اطلاعات بیماران، از مهم‌ترین علت‌های افزایش آمار سرطان در ایران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: همه عوامل مؤثر بر سلامت انسان در اختیار وزارت بهداشت نیست و تنها ٢٥ درصد آن بر عهده این وزارتخانه است و ٧٥ درصد عوامل مؤثر در سلامت را سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رقم می‌زنند که برای تأمین و ارتقا سلامت جامعه، مشارکت بین بخشی ضروری است.

کد خبر 470673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.