انگشت اتهام عراقی‌ها به سمت عربستان

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: نیروهای نظامی و مردم عراق، عربستان را مقصر تمامی حوادث تروریستی می‌دانند و معتقدند نیروهای داعش به واسطه عناصر بعثی در بغداد نفوذ کرده‌اند و با پشتیبانی سعودی‌ها عملیات‌هایی را انجام می‌دهند.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، تحرکات اخیر داعش در عراق اظهار کرد: همزمان با پایان یافتن مهلت یک ساله پارلمان عراق به دولت مصطفی الکاظمی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، تحرکات گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق آغاز شد.

وی افزود: بر اساس گزارشات، طی هفته‌های گذشته نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه، عناصر گروهک تروریستی داعش را از منطقه شرقی فرات در سوریه به شهرهای مختلف عراق منتقل کردند؛ بر همین اساس طی روزهای گذشته عملیات بزرگ داعش در بازار بغداد رخ داد که دولت عراق پس از این انفجار انتحاری، حدود ۹ تن از اتباع سعودی را در رابطه با این موضوع دستگیر کرده است و طی اعترافات این افراد معلوم شد که ایالات متحده با همکاری رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، صدها نفر از عناصر داعش را در عراق مستقر کرده‌اند تا با ایجاد ناامنی در این کشور، از اجرایی شدن مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی جلوگیری کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: در حال حاضر با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در ماه آینده، جریانات سیاسی شیعه درصدد کسب کرسی‌های بیش‌تری هستند و به همین دلیل سعودی‌ها و آمریکا در تلاش هستند تا با استفاده ابزاری از گروهک تروریستی داعش، آرامش را در شهرهای بزرگ برهم بزند تا به نوعی مانع اجرایی شدن انتخابات آزاد پارلمانی در این کشور شوند.

هانی زاده یادآور شد: انفجارهای تروریستی اخیر در بغداد نشان می‌دهد نسل دوم عوامل بعثی در لایحه‌های اجتماعی عراق نفوذ کرده‌اند و با همکاری گروهک تروریستی داعش دست به این اقدامات تروریستی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و مردم عراق، عربستان را مقصر تمامی حوادث تروریستی می‌دانند و معتقدند نیروهای داعش به واسطه عناصر بعثی در بغداد نفوذ کرده‌اند و با پشتیبانی سعودی‌ها عملیات‌هایی را انجام می‌دهند.

کد خبر 470666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.