افزایش ۳۰ درصدی بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۱۴۰۰

شهردار زرین شهر گفت: از بودجه پیشنهادی ۶۶۰ میلیارد ریالی، ۳۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال که ۵۵ درصد بودجه است به پروژه‌های عمرانی و ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مباحث جاری شهرداری زرین شهر اختصاص یافته که با قانون شهرداری همخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در مراسم تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر با اشاره به بودجه‌ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی در شهرداری‌ها، اظهار کرد: شهرداری‌های شهرهای ایران موظف هستند بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ خود را در چارچوب دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها تدوین کنند.

وی افزود: بر اساس زمان بندی صورت گرفته، مهلت قانونی تدوین بودجه شهرداری‌های شهرهای ایران پایان دی ماه بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا این تاریخ تا ۱۵ بهمن ماه تمدید شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع لایحه بودجه را زودتر از موعد تعیین شده به شورای اسلامی زرین شهر تقدیم کردیم تا شورا نیز به لحاظ زمانی که تعریف شده است، پس از بررسی و تصویب آن را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کند.

وی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری زرین شهر در سه سال گذشته، ادامه داد: باید به این نکته که شهرداری زرین شهر چارچوب دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها را قبل از ابلاغ در سال ۱۳۹۷ و بر اساس تجربه به مرحله اجرا رساند توجه ویژه‌ای داشت و این مسئله نشان از آن دارد که در بودجه نویسی و پیش بینی بودجه برای اداره شهر چند گام جلوتر بوده‌ایم.

توجه ویژه به کرونا و اقتصاد در بودجه ۱۴۰۰

محمدی اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به موضوع کرونا و مسائل اقتصادی نگاه ویژه‌ای شده به گونه‌ای که نگارش و تدوین بودجه شهرداری زرین شهر دو ماه به طول انجامید.

وی عنوان کرد: بودجه نویسی در شهرداری زرین شهر با محوریت معاونت توسعه منابع و پشتیبانی آغاز و در این مسیر جلسات متعددی با معاونت‌ها و رؤسای واحدهای مختلف شهرداری برگزار شد و در این راستا بودجه‌های پیشنهادی و پروژه‌هایی که برای واحدهای مختلف در نظر گرفته شده بود در این جلسات مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: در گزارشات ارائه شده هزینه و درآمد هر واحد به صورت جداگانه احصاء و در جلسات کارشناسی و سیاست گذاری اولیه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و در نهایت پروژه‌ها و نیازهای زرین شهر در سال ۱۴۰۰ جمع بندی شد.

وی یادآور شد: در بودجه سال آینده شهرداری زرین شهر بسیاری از مواردی که توسط رؤسای واحدها تقاضا شده بود مورد توجه قرار گرفت و اعتبارات لازم برای اجرایی شدن آنها در بودجه در نظر گرفته شده است، البته به جهت برخی محدودیت‌ها و نبود اعتبارات و همچنین نبود وجود محل اعتبار برای هزینه کرد که از اصول بودجه‌ریزی عملیاتی و حسابداری تعهدی است تعدادی از پیشنهادات ارائه شده حذف شد.

محمدی یکی از ویژگی‌های بودجه شهرداری زرین شهر را پیش بینی درآمد و هزینه دانست و افزود: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر ۶۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که نسبت به بودجه سال ۹۹ افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از بودجه پیشنهادی ۳۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال که ۵۵ درصد بودجه است به پروژه‌های عمرانی و ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مباحث جاری شهرداری زرین شهر اختصاص یافته است که با قانون شهرداری همخوانی دارد.

رویکردهای بودجه

شهردار زرین شهر با اشاره به رویکردهای در نظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۰، گفت: اصلاح و بهبود سهم مصارف مختلف در بودجه ۱۴۰۰ از جمله مباحثی است که مورد توجه قرار گرفته است بنابراین اولویت‌های بودجه شهرداری زرین شهر بر اساس دستورالعمل ابلاغی شامل پرداخت حقوق پرسنل و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصدی حقوق پرسنل بر اساس احکام کارگزینی ابلاغ شده است، ادامه داد: رشد بودجه عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد، اما به دلایل مختلف از جمله افزایش چشمگیر هزینه‌های شهرداری همچون سوخت، دستمزد و غیره، طی یکسال گذشته بودجه جاری شهرداری زرین شهر با ۵۰ درصد افزایش پیش بینی شده است.

محمدی اضافه کرد: تحقق آرمان‌های تعریف شده در دوره پنجم مدیریت شهری با تخصیص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه‌های فعال و نیمه تمام شهرداری همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با تحقق بودجه ۶۰۰ میلیارد ریالی شهرداری زرین شهر در سال ۹۹ و تفریغ بودجه‌ای که انجام می‌گیرد قطعاً بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر نیز قابل وصول خواهد بود و امیدواریم بتوانیم تا ماه‌های نخست سال تعهدات مالی شهرداری را انجام و پروژه‌های نیمه تمام را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه سال آینده شروع یک قرن جدید خواهد بود و بر همین اساس تغییرات بنیادین در بودجه وجود داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی رویکرد شفاف سازی مالی، توسعه فناوری‌های نوین، تاکید بر درآمدهای قابل اعتماد، افزایش نشاط و سرزندگی فرهنگی، توسعه درون‌زا، توسعه حمل و نقل همگانی، امنیت داده‌ها در شهرداری، افزایش بهره‌وری منابع و سرمایه‌های شهرداری و غیره در بودجه شهرداری زرین شهر لحاظ شده است.

محمدی متذکر شد: نکته حائز اهمیت در فعالیت سازمان حمل و نقل جمعی زرین شهر آن است که اتوبوس‌هایی که در اختیار این سازمان قرار دارد و در مالکیت شهرداری است باید در ابتدای سال آینده مجدداً بازسازی و بهسازی شود.

وی تاکید کرد: چنانچه این مهم انجام نشود بر اساس قرارداد منعقد شده که با بخش خصوصی است از یکم مهرماه ۱۴۰۰ مالکیت اتوبوس‌ها به بخش خصوص انتقال خواهد یافت اما با بهسازی و بازسازی اتوبوس‌ها این قرارداد پنج سال دیگر تمدید خواهد شد از این رو در بودجه رقمی به این مهم اختصاص یافته است.

کد خبر 470664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.