۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
وضعیت هوای اصفهان قرمز است

شاخص‌های کیفی در ۱۲ ایستگاه پایش هوای کلانشهر اصفهان وضعیت قرمز "ناسالم برای عموم" و در یک ایستگاه وضعیت نارنجی "ناسالم برای گروه‌های حساس" را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز _دوشنبه ششم بهمن_ با میانگین ۱۳۳ در وضعیت (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

کیفیت هوای این کلانشهر بر پایه داده‌های سامانه پایش برخط سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ساعات صبح امروز با شاخص ۱۶۱ وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

وضعیت کیفی هوا صبح امروز در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد با شاخص ۱۶۹، خیابان‌های استانداری و رودکی با شاخص ۱۶۱، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۹، میدان انقلاب با شاخص ۱۷۷، خیابان فرشادی با شاخص ۱۵۳، میدان فیض با شاخص ۱۵۶، خیابان کاوه با شاخص ۱۵۱، کردآباد با شاخص ۱۸۸، خیابان رهنان با شاخص ۱۵۸، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۱۷۵ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۶۳ (قرمز) و ناسالم برای عموم گزارش می‌شود.

کیفیت هوا در ایستگاه خیابان پروین با شاخص ۱۴۵ (نارنجی) ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز کیفیت هوا در شهرهای مجاور کلانشهر اصفهان از جمله مبارکه با میانگین ۶۰ در وضعیت سالم و در شاهین شهر و سجزی به ترتیب با میانگین ۱۲۱ و ۱۱۶ ناسالم برای گروه‌های حساس است؛ همچنین داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و منطقه دولت آباد در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 470647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.