افزایش ۳۹ درصدی بودجه شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۰

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری بندرعباس گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس با رقم هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان تقدیم شورای شهر بندرعباس شد.

مهدی جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرداری بندرعباس زودتر از تاریخ مقرر لایحه بودجه را تقدیم شورا کرد، افزود: پس از بررسی پیشنهادات سازمان‌ها و مناطق و برگزاری جلسات مختلف، لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس بر اساس بخشنامه سازمان شهرداری‌ها تدوین و تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمدی شهرداری و کشور اهداف و استراتژی‌هایی در بودجه در نظر گرفتیم تا بتوانیم به تحقق قابل قبولی در آن برسیم.

جهانبخش از افزایش ۳۹ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بندرعباس خبر داد و عنوان کرد: توجه به مسائل رفاهی پرسنل شهرداری، تاب‌آوری شهر، تکمیل پروژه‌های ناتمام، توجه ویژه به حوزه خدمات شهری از اولویت‌های اصلی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری است.

به گفته جهانبخش، منطقه چهارم شهرداری از سال ۱۴۰۰ به طور رسمی آغاز به کار می‌کند و دو ناحیه نیز با نگاه خدمت بهتر به شهر اضافه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شهرداری بندرعباس در خصوص تغییرات صورت گرفته در شهرداری گفت: از این پس شهرداری بندرعباس خزانه‌داری و کمیته تخصیص خواهد داشت که تمام منابع و درآمدهای سازمان‌ها و مناطق در خزانه‌داری مرکز جمع‌آوری شده و از آنجا از طریق کمیته تخصیص با توجه به برنامه‌ پنج ساله شهرداری بودجه برای مناطق تقسیم‌بندی می‌شود.

وی گفت: علی رغم نرخ تورم نقطه‌ای ۴۴ درصدی هرمزگان، شهرداری سال آینده ۳۹ درصد در مجموع درآمدهای خود افزایش خواهد داشت.

جهانبخش در خصوص رقم بودجه شهرداری در سال آینده اظهار کرد: در حال حاضر رقم پیشنهاد شده به شورای شهر، هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان است که ۸۱۲ میلیارد تومان بودجه جاری است که امیدواریم مورد توجه شورا قرار بگیرد. رقم بودجه در سال گذشته هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه‌های شهرداری در بخش جاری، عمرانی و پرداخت دیون (بدهی‌های شهرداری) است، اضافه کرد: در سال ۹۹ پرسنل شهرداری ۴۹ درصد افزایش حقوق داشتند. در بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ اشاره شده است که ۲۵ درصد فعلاً افزایش حقوق پرسنل را در نظر بگیریم. از طرفی ۴۰ درصد از بودجه برابر ماده ۶۴ و ۶۸ شهرداری‌ها باید به حوزه عمرانی اختصاص یابد، سعی می‌کنیم پروژه‌های ناتمام را تا پایان ۱۴۰۰ تکمیل کنیم.

جهانبخش گفت: شهرداری بندرعباس سال آینده هیچ‌گونه افزایش نیروی انسانی نخواهد داشت.

کد خبر 470646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.