بودجه پنج هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی شهرداری تبریز تقدیم شورا شد

شهردار تبریز بودجه پنج هزار و ۷۷۷ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری این شهر امروز (یکشنبه) در صحن علنی شورای اسلامی تقدیم رییس شورا کرد.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر با بیان اینکه این بودجه بر اساس هشت محور تعیین شده در سند چشم‌انداز تعریف شده و ۱۱ برنامه کلان در آن پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در بودجه سال آینده برای ۳۶ طرح شاخص این شهر یک هزار و ۴۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و فناوری شده است، تصریح کرد: در این بودجه ۶۰ درصد بودجه برای توسعه حمل و نقل عمومی و قطار شهری به عنوان نخستین طرح شهرداری مشخص شده است.

شهردار تبریز افزود: در این بودجه برای احیا و نگهداری بافت تاریخی تبریز، توسعه فضای سبز و کنترل و مدیریت ویروس کرونا اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ انقباضی و در راستای کاهش هزینه‌ها تدوین شده بود و مشارکت شهروندان در این زمینه مدنظر قرار داشت، ادامه داد: در سال ۹۹ حقوق کارکنان بیش از ۳۶ درصد افزایش یافت اما با کاهش هزینه‌های جاری این افزایش حقوق‌ها مدیریت شد.

شهین باهر با بیان اینکه مرحله دوم شهرک خاوران، پارک بزرگ تبریز، اراضی سد امند و سایر طرح‌ها در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۴۰ پارک محلی در تبریز احداث شد که سعی می‌شود تا پایان سال تعداد این پارک‌ها به عدد ۶۰ برسد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات محله‌ای در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده و تحقق بودجه شهرداری در سال جاری به سمت ۱۰۰ درصدی حرکت می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 470568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.