افزایش ۱۷ درصدی صدور پایان کار در خمین

شهردار خمین گفت: ۹۷ پایان کار در ۱۰ ماهه امسال در این شهر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان در این باره اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون واحد شهرسازی شهرداری خمین ۱۵۲ پروانه ساختمانی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۹۴۷ بازدید میدانی امسال از املاک شهری توسط کارشناسان شهرسازی انجام شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۳ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۳۸ فقره گواهی نداشتن خلاف، ۱۳ فقره گواهی تمدید پروانه، ۴۸ عدد تخریب و نوسازی امسال در شهر خمین صادر شد.

شهردار خمین با تاکید بر اینکه شش هزار و ۷۷۷ فیش نوسازی از سوی مالکان ساختمان‌های شهری پرداخت شده است، افزود: شهروندان خمین در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال عوارض نوسازی پرداخت کردند و ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال از این مبلغ مربوط به خدمات پسماند است.

وی مطالبات شهرداری بابت عوارض نوسازی از شهروندان این شهر را ۱۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: شهرداری خمین ۶۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال عوارض کسب و پیشه مطالبه دارد که ۷۲۸ صاحب کسب و پیشه در خمین چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عوارض در سال جاری پرداخت کردند.

مرتضیان اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات در این شهرداری شناسایی شده و ۷۰ میلیارد از این مطالبات مربوط به بدهی ادارات و نهادهای دولتی است.

وی با بیان اینکه برخلاف افزایش درآمد شهرداری نسبت به پارسال، به علت تورم شدید، افزایش هزینه اجرا و نگهداری طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار شهری موضوع کمبود منابع مالی معضل جدی است، گفت: بدهی‌های شهرداری باید به منظور تکمیل طرح‌های عمرانی و ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان، قبل از اینکه شهرداری از طریق مراجع و ظرفیت‌های قانونی برای اخذ آن اقدام کند از سوی بدهکاران پرداخت شود.

شهردار خمین گفت: شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند و درآمد این سازمان بر پایه پرداخت عوارض از سوی شهروندان است و اگر شهروندان در پرداخت عوارض مشارکت نداشته باشند، خدمات‌دهی شهرداری به شهروندان با کندی مواجه می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 470567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.