کاهش نظارت بر اجرای پروژه‌های صنعتی با یک مصوبه/ فجایع انسانی در انتظار اصفهان است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: حذف سازمان حفاظت محیط زیست از روند استعلام در مراحل احداث و بهره برداری واحدهای شهرکهای صنعتی، به معنای زدن مهر تکمیل فاجعه بر هوای به شدت ناپاک این روزهای اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شنیده شده که اخیراً هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار در وزارت امور اقتصاد و دارایی، در مصوبه‌ای کارشناسی نشده، سازمان حفاظت محیط زیست را از روند استعلام در مراحل احداث و بهره برداری از واحدهای شهرک‌های صنعتی حذف کرده است.

وی افزود: اگرچه به زعم اعضای هیئت مذکور این مصوبه کمک شایانی به کاهش فاصله مردم با اهداف کسب و کار و دریافت مجوزها می‌کند، اما به نظر می‌رسد به مختصات اقلیمی و جغرافیایی برخی استان‌ها و شهرها همچون اصفهان در تصویب آن توجهی نشده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بی تردید این مصوبه به معنای زدن مهر تکمیل فاجعه بر هوای به شدت ناپاک این روزهای اصفهان بوده و دیگر فرصتی برای زیست پذیری اصفهان باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی اصفهان و حتی استان در مجاورت شهر و مناطق مسکونی هستند و به لحاظ زون بندی و رعایت الزامات زیست محیطی ضرورت مداخله و نظارت سازمان محیط زیست بر اجرای پروژه‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی در اصفهان بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود به همین دلیل این کلانشهر بیش از گذشته نیازمند افزایش نظارت محیط زیست بر فعالیت‌های صنعتی است.

محمدی از ریاست جمهوری، وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیر هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و ریاست سازمان محیط زیست استان درخواست کرد: قبل از ابلاغ این مصوبه و جاری شدن فجایع انسانی ناشی از نتایج آن به موضوع ورود کرده و نسبت به لغو مصوبه ولو به طور اختصاصی برای اصفهان اقدام کنند.

کد خبر 470560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.