مادران شهید الگوی ایثار برای زنان جامعه هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مادران وارسته شهدا می‌توانند الگویی از ایثار و گذشت برای زنان و دختران امروز جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هشتم بهمن ماه به مناسبت سالروز درگذشت حضرت ام‌البنین (ع) به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، مادرانی که فرزندانی رشید و شایسته تربیت کردند تا در راه آرمان‌ها و اهداف والا جان خود را تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه این مادران سال‌ها صبورانه، داغ بهترین فرزندانشان را بر سینه دارند و بسیاری از آنان در ادامه راه فرزندان خود مجاهدت داشته‌اند، ادامه داد: به شهدایی که در راه دفاع از وطن کشته شدند مدیونیم اما گاهی فراموش می‌کنیم چه دین بزرگ‌تری در خصوص مادران این شهدا به عهده داریم.

روشن با بیان اینکه مادران وارسته شهدا می‌توانند الگویی از ایثار و گذشت برای زنان و دختران امروز جامعه باشند، خاطرنشان کرد: اکنون که با مشکلات مختلف در حوزه‌های گوناگون جامعه مواجهیم و باید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم تا در راه توسعه و پیشرفت کشور مجاهدت کنند؛ این موضوع نیاز به از خودگذشتگی و مجاهدت دارد و تربیت چنین فرزندانی به وسیله مادرانی محقق می‌شود که الگویی چون بزرگ زنان تاریخ اسلام و شهدا همچون فاطمه (س) دارند.

دفتر تخصصی هنرهای تجسمی در اصفهان ایجاد شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی همچون نگارگری سرآمد شهرهای ایران بوده، شایسته است برای ارتقای سطح آموزش در این حوزه، زیرساخت‌های لازم فراهم شود. ایجاد دفتر تخصصی هنرهای تجسمی از اقدامات مناسبی است که مدیریت شهری می‌تواند، جهت افزایش مهارت شهروندان و سپس واگذاری به بخش خصوصی آن را راه‌اندازی کند.

روشن افزود: به منظور پرورش هنرمندان شاخص در اصفهان، هنرستان هنرهای زیبا می‌تواند بستری مناسب برای انجام این کار باشد اما این هنرستان در بخش دختران در مقطع سه سال اول دبیرستان وجود نداشته و برای پسران صرفاً در رشته موسیقی فعالیت دارد.

وی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد: با توجه به استعدادهای سرشار دختران در رشته‌های گوناگون هنری، علاوه بر فعال شدن این هنرستان در مقطع سه سال اول دبیرستان برای دختران، به توسعه این هنرستان در آموزش رشته‌های مختلف هنری اقدام کند.

کد خبر 470545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.