۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
گسترش خطوط تراموا در فنلاند

خطوط تراموا در هلسینکی، پایتخت فنلاند، طی دهه آینده، تغییرات چشمگیری را متحمل خواهد شد و مسافران بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند سال اخیر، مسیرهای تردد تراموا در پایتخت فنلاند تغییرات قابل توجهی را متحمل شده است. با این حال، شهردار از توسعه بیشتر در دهه آینده خبر داده است. در حال حاضر، نقشه توسعه خطوط جدید تراموا در اختیار ساکنان و گردشگران هلسینکی قرار داده شده است تا از پیشرفت‌های شهر در این زمینه طی ۱۰ سال آینده باخبر شوند. در این نقشه، تمام خدماتی که طی مسیر حرکت ترامواها در اختیار مسافران قرار می‌گیرد مشخص شده است بنابراین، کاربران از تمام جزئیات و حتی محل نصب چراغ‌های راهنمایی در مسیرهای حرکت باخبر خواهند شد.

قرار است یک مسیر جدید برای ترامواهایی با سرعت ۵۵۰ کیلومتر در ساعت، احداث و مسیرهایی فرعی جدیدی نیز به آن وصل شود. این مسیرها هر یک در نهایت مسافران را به مرکز شهر هدایت می‌کند و بنابراین، کاربران می‌توانند از هر منطقه‌ای خود را به مراکز مهم نظیر فروشگاه‌ها، مناطق تفریحی، اداری، آموزشی، فرهنگی و غیره برسانند. مهم‌تر از همه اینکه ساکنان و همچنین گردشگران نقاط مختلف دنیا از طریق تراموا خود را به فرودگاه اصلی شهر برسانند چرا که تا سال ۲۰۳۰، تمام مسیرها از ایستگاه نصب شده در نزدیکی فرودگاه عبور خواهد کرد.

بدیهی است که توسعه خدمات حمل و نقل عمومی رویکردی برای پایداری شهرها به شمار می‌رود و می‌تواند ساکنان یک شهر را در جایگزین کردن خودروهای شخصی سوق دهد. این کار نه تنها کاهش آلودگی هوا و اثرات جزایر گرمایی را در بر خواهد داشت، بلکه منجر به کاهش چشمگیر سوانح جاده‌ای نیز خواهد شد. بنابراین، مقامات رسمی هر شهر موظفند زمینه را برای این تغییرات به وجود آورند تا هرچه بیشتر در ایجاد پایداری کره زمین سهیم باشند.

کد خبر 470526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.