لزوم آموزش دستورات بهداشتی به دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا

با بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه نگرانی‌هایی درباره وضعیت حضور دانش آموزان وجود دارد، در این رابطه مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها مسائل بهداشت فردی را به فرزندان خود آموزش دهند.

به گزارش ایمنا، محمدمحسن بیگی درباره وضعیت حضور دانش آموزان در سومین روز از بازگشایی مدارس در پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستان‌ها در مناطق با وضعیت آبی و زرد، اظهار کرد: هنوز گزارشی از وضعیت حضور از مناطق نگرفته‌ایم، ولی طی یک تا دو روز آینده گزارش وضعیت حضور دانش آموزان جهت ارزیابی از سوی مدارس به دست ما خواهد رسید.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش، افزود: پیش بینی خود ما این است که در مناطق روستایی و عشایری به علت تراکم پایین جمعیت دانش آموزی و دسترسی کمتری که به امکانات آموزش مجازی دارند، کلاس‌های حضوری بیشتر باشد؛ اما در مناطق شهری احتمالاً کلاس حضوری بیشتر برای رفع اشکال از سوی خانواده‌هایی که دچار مشکلاتی هستند و نتوانستند مطالب درسی را به بچه‌ها منتقل کنند، برگزار شود.

وی درباره تأمین اقلام ضدعفونی کننده برای مدارس نیز گفت: مدارس برای تأمین اقلام بهداشتی و ضدعفونی مشکلی ندارند و مورد خاص مبنی بر وجود مشکل گزارش نشده است.

محسن بیگی در پاسخ به اینکه آیا پروتکل‌های بهداشتی در این مقطع از بازگشایی مدارس سختگیرانه‌تر شده‌اند؟ گفت: تغییر اصلی در پروتکل‌ها به فاصله گذاری فیزیکی برمی‌گردد، تراکم جمعیت در کلاس کم شده و تاکید بر تهویه فضاهای آموزشی در فواصل زمانی کوتاه است که حتماً پنجره‌ها و درها باز شوند که هوا جریان پیدا کند. البته، چون هوا سرد است ممکن است دائم نتوان پنجره‌ها را باز گذاشت.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی نیز به خانواده‌ها داشت و گفت: خانواده‌ها مسائل بهداشت فردی را به فرزندان خود آموزش دهند و بر آن تاکید کنند. مخصوصاً استفاده از مواد ضدعفونی برای دست و زدن ماسک به صورت دائم توصیه می‌شود. ضمن آنکه، چون در فصل زمستان قرار داریم حتماً بچه‌ها پوشش مناسب داشته باشند، زیرا در مدرسه ناچار هستند درها و پنجره‌ها را در فواصل زمانی کوتاه باز کنند تا هوا جابجا شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 470522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.