شهرداری سقز از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت زباله حمایت می‌کند

شهردار سقز گفت: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت می‌شود.

به گزارش ایمنا، رشید میرحسامی در جلسه کارگروه پسماند شهر سقز با بیان اینکه، حرکت موجب تغییر و پویایی می‌شود، از همه مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: در راستای خدمت به مردم با شهرداری به عنوان نهادی عمومی، مردمی و خدمات رسانه، تعامل و هماهنگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، اظهار کرد: در راستای مدیریت پسماند، شهرداری از سرمایه‌گذار طرح جمع‌آوری و بازیافت حمایت خواهد کرد.

شهردار سقز ادامه داد: هدف خدمت به مردم و پاکیزه نگهداشتن شهر است تحقق این مهم نیازمند تعامل و همکاری هرچه بیشتر مجموعه است.

علی محمدیان، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز نیز در ادامه اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود که نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذار، اقدام‌های خوبی در راستای جمع‌آوری زباله، تفکیک زباله از مبدا و حرکت به سمت تولید کمپوست انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز تصریح کرد: اجرای روش درست پسماند در حفاظت از منابع آبی و اکوسیستم بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی مبادی و رودی و خروجی شهر از دید منظر و معماری شهری، عنوان کرد: قبل از اجرای هرگونه طرح به ویژه در حوزه صنوف آلاینده، مشاور شهرداری بر اساس طرح تفصیلی شهر باید نظر دهد.

محمدیان یادآور شد: ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری باید بر اساس آئین‌نامه مربوطه و با رعایت الزامات ادارات مرتبط باشد.

وی در مورد سرمایه‌گذر طرح تفکیک از مبدا زباله در سقز هم اظهار کرد: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی طرح تفکیک از مبدا، کارخانه بازیافت، سرمایه‌گذاری شده است که هفت میلیارد تومان دیگر نیز راه‌اندازی تولید کود کمپوست سرمایه‌گذاری خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 470520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.