نوروزی: سازمان شهرداری‌ها به وعده خود در رابطه با مترو عمل کند

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار بود چهار رام جدید قطار شهری وارد شهر شود، اما بنا به دلایلی تنها دو رام آنها به اصفهان آمد، گفت: شهرداری بخشی از هزینه‌های دو رام دیگر را نیز پرداخت کرده است و انتظار می‌رود سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به قول‌های خود عمل کرده تا آن دو نیز به اصفهان داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز -یکشنبه پنجم بهمن ماه ۹۹- در آئین اضافه شدن دو رام قطار شهری به خط یک مترو اصفهان اظهار کرد: امروز با اضافه شدن رام‌های جدید کارکنان شرکت مترو و سازمان قطار شهری نتیجه تلاش‌های شبانه روزی خود را مشاهده می‌کنند.

وی تأکید کرد: نیویورک‌تایمز، اصفهان را پنجاه و دومین مقصد گردشگری جهان اعلام کرده است، چنین شهری که در جهان مورد اقبال قرار دارد باید ملزومات گردشگری را داشته باشد. نمی‌شود در یک شهر جهانی مترو وجود نداشته باشد و این موضوع مهم را شهرداری و شورای شهر به خوبی درک کرده‌اند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بی شک اقدامات بسیار مهم، شهرداری را در آینده با قضاوت‌های درست مواجه خواهد کرد و این مسیر درست باید در تمام حوزه‌های حمل و نقل تداوم یابد تا این شهر تاریخی، فرهنگی و میراثی، یک شهر جهانی به تمام معنا باشد.

نوروزی اظهار کرد: شاید سه سال پیش وقتی اعلام کردیم کار چهار ساله را چهار ماهه تمام می‌کنیم و به این وعده عمل کردیم برای برخی به دور از باور بود، اما این اتفاقات خوشایند رقم خورد؛ شهرداری برای تکمیل خط یک مترو بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد تا دسترسی‌ها را به مترو تسهیل کند.

وی با اشاره به ورود دو رام جدید قطار شهری شامل ۱۰ واگن به ارزش سه هزار میلیارد ریال گفت: با ورود رام‌های جدید تعداد رام‌های خط یک از ۱۲ به ۱۴ رام و درواقع از ۶۰ واگن به ۷۰ واگن افزایش یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار بود چهار رام جدید وارد شهر شود، اما بنا بر دلایلی تنها دو رام آنها به اصفهان آمد، ادامه داد: شهرداری بخشی از هزینه‌های دو رام دیگر را پرداخت کرده و انتظار می‌رود سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به قول‌های خود عمل کرده و آن دو هم به اصفهان داده شود؛ البته در این راستا پیگیری‌های لازم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته سه هزار تن بتن در محلی که قرار است تی بی ام از جبهه غربی خط دو مترو عملیات حفاری را آغاز کند ریخته شده و در بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری شاهد آغاز عملیات حفاری مترو از سمت غرب به مرکز شهر خواهیم بود.

نوروزی با بیان اینکه عملیات شفت بندی تی بی ام جبهه غربی خط دو مترو در حال تکمیل است، گفت: در بهمن ماه سیستم وسیع و حجیم با کاترهد دارای قطر ۹ متر از طریق یک تونل عملیات حفاری را آغاز خواهد کرد و این به معنای پیروزی بزرگ و فعالیت دو برابری در دو جبهه کاری است.

وی با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه خط دو مترو در حال احداث است افزود: تفاوت در کیفیت و سرعت اجرا، پرداخت دیون طلبکاران و اضافه شدن شیفت‌ها در احداث خط دو متروی اصفهان مشهود است که امیدواریم این ساختار در زمان اورهال و تعمیرات نیز با تمام قوا در خدمت سیستم باشد تا شاهد هیچ تأخیری در سرویس دهی به شهروندان نباشیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه چرخه حمل و نقل اصفهان با راه‌اندازی تراموا تکمیل خواهد شد، گفت: ردیف بودجه مورد نظر برای راه‌اندازی تراموا تعریف شده است و این مسیر را با سرعت تداوم خواهیم داد؛ انسجام، وحدت، هماهنگی و همدلی مسیر سخت فعالیت‌ها را برای انجام هر کار سختی هموار خواهد کرد.

کد خبر 470509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.