گام بزرگ مدیریت شهری در توسعه حمل و نقل ریلی اصفهان

در ادامه برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح پیش از ظهر امروز با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از دو رام قطار شهری اصفهان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل به شهرداری اصفهان تحویل داده شد و ۱۰ واگن آن نیز طی دو هفته گذشته وارد اصفهان شده است.

در ادامه برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح پیش از ظهر امروز با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر از این دو رام قطار شهری اصفهان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال رونمایی شد. این واگن‌ها که بر اساس استانداردهای خط یک مترو ساخته شده در شرایط ویژه تأمین این روزها، با همکاری دولت و شهرداری خریداری شده است.

رام‌های جدید خریداری شده دارای برق بالاسری بوده و سایر شرایط آن ویژه و نسبت به قطارهای قبلی مرغوب تر است.

سازمان شهرداری‌ها به وعده خود در رابطه با مترو عمل کند

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در آئین اضافه شدن دو رام قطار شهری به خط یک مترو با اشاره به اینکه نیویورک‌تایمز، اصفهان را پنجاه و دومین مقصد گردشگری جهان اعلام کرده است، گفت: چنین شهری که در جهان مورد اقبال قرار دارد باید ملزومات گردشگری را داشته باشد. نمی‌شود در یک شهر جهانی مترو وجود نداشته باشد و این موضوع مهم را مدیریت شهری به خوبی درک کرده است.

وی ادامه داد: شاید سه سال پیش وقتی اعلام کردیم کار چهار ساله را چهار ماهه تمام می‌کنیم و به این وعده عمل کردیم برای برخی به دور از باور بود، اما این اتفاقات خوشایند رقم خورد؛ شهرداری برای تکمیل خط یک مترو بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد تا دسترسی‌ها را به این وسیله نقلیه تسهیل کند.

وی با اشاره به ورود دو رام جدید قطار شهری شامل ۱۰ واگن به ارزش سه هزار میلیارد ریال گفت: با ورود رام‌های جدید تعداد رام‌های خط یک از ۱۲ به ۱۴ رام و در واقع از ۶۰ واگن به ۷۰ واگن افزایش یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار بود چهار رام جدید وارد شهر شود، اما بنا بر دلایلی تنها دو رام آنها به اصفهان آمد، ادامه داد: شهرداری بخشی از هزینه‌های دو رام دیگر را پرداخت کرده و انتظار می‌رود سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به قول‌های خود عمل کرده و آن دو رام نیز به اصفهان داده شود؛ البته در این راستا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته سه هزار تن بتن در محلی که قرار است تی بی ام از جبهه غربی خط دو مترو عملیات حفاری را آغاز کند ریخته شده و در بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری شاهد آغاز عملیات حفاری مترو از سمت غرب به مرکز شهر خواهیم بود.

نوروزی با بیان اینکه عملیات شفت بندی تی بی ام جبهه غربی خط دو مترو در حال تکمیل است، گفت: در بهمن ماه سیستم وسیع و حجیم با کاترهد دارای قطر ۹ متر از طریق یک تونل، عملیات حفاری را آغاز خواهد کرد و این به معنای پیروزی بزرگ و فعالیت دو برابری در دو جبهه کاری است.

وی با بیان اینکه ۱۲ ایستگاه خط دو مترو در حال احداث است، افزود: تفاوت در کیفیت و سرعت اجرا، پرداخت دیون طلبکاران و اضافه شدن شیفت‌ها در احداث خط دو متروی اصفهان مشهود است که امیدواریم این ساختار در زمان اورهال و تعمیرات نیز با تمام قوا در خدمت سیستم باشد تا شاهد هیچ تأخیری در سرویس دهی به شهروندان نباشیم.

اقدامات حمل و نقلی اصفهان در دوره پنجم بی‌سابقه است

امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بهره برداری از دو رام قطار جدید در راستای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» است که توسط مدیریت شهری اصفهان با هزینه بسیار بالا و علی رغم شرایط سخت اقتصادی کنونی تهیه شده است.

وی ادامه داد: بهره برداری از این مجموعه کار بسیار ارزشمند و چشمگیری بوده که جا دارد از شهرداری اصفهان به دلیل این اهتمام و اجرای بی وقفه پروژه‌های عمرانی در شهر قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش حمل و نقل شهری یکی از حوزه‌های هزینه‌بر به شمار می‌آید، خاطر نشان کرد: در دوره پنجم شورای شهر شاهد فعالیت‌های چشمگیری در بخش حمل و نقل بوده‌ایم که بی‌شک در سازمان قطار شهری و شرکت مترو تلاش‌های زیادی برای تحقق اهداف حمل‌ونقلی شورا، شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل شهر به ویژه مترو هزینه‌های سنگینی صرف می‌شود به طوری که یک شهر زیر شهر در حال اجراست، خاطرنشان کرد: این اقدامات در هیچ دوره‌ای از فعالیت شهرداری این گونه به طور جدی دنبال نشده است و علی رغم زمان‌بر و هزینه‌بر بودن پروژه مترو، مدیریت شهری در این دوره به اجرای خط دو مترو ورود کرده است.

زندآور با بیان اینکه در خط دو ایستگاه‌ها با پیشرفت قابل توجه در حال احداث است، اظهار امیدواری کرد: زیرساخت‌های حمل و نقل شهر از جمله مترو که اکنون فراهم شده، در دوره‌های بعدی نیز استمرار پیدا کند تا مردم بدون دغدغه سفرهای درون شهری خود را با امکاناتی مطلوب انجام دهند.

ظرفیت جا به جایی روزانه ۱۸۰ هزار نفر در خط یک مترو فراهم شد

محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: هر واگن روزانه سه هزار نفر را جا به جا می‌کند که با اضافه شدن ۱۰ واگن جدید، ۳۰ هزار نفر به ظرفیت جا به جایی مسافران در خط یک مترو اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: قبل از کرونا روزانه ۱۲۰ هزار نفر با خط یک مترو جا به جا می‌شدند که با اضافه شدن دو رام جدید امکان جا به جایی ۱۸۰ هزار نفر در روز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه ارزش دو رام جدید ۳۰۰ میلیارد تومان است، افزود: خط دو مترو نیز در یکسال و نیم گذشته حدود ۳۰ درصد در بخش سازه و سیویل پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد خبر 470508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.