رفتار یک نماینده باید الگوی جامعه باشد

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران در خصوص اتفاق سیلی یک نماینده به یک سرباز، گفت: نماینده مجلس نماینده مردم و انتخاب شده آنهاست و باید رفتارش را با جایگاهش تطبیق دهد چرا که رفتار او مورد الگوی دیگران قرار می‌گیرد و نماینده‌ای که در جایگاه قانون گذاری برای ملت است باید به رفتار خود آگاه باشد.

مصطفی اقلیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک نماینده باید شخصیت، علم و اخلاق نماینده شدن را داشته باشد یعنی از ویژگی‌های یک انسان کامل و مسلمان برخوردار باشد در برخی موارد اشتباه بزرگی دیده می‌شود که افرادی که در یک پست قرار می‌گیرند چندان ابعاد اجتماعی آن شغل را رعایت نمی‌کنند.

وی در خصوص این ماجرا افزود: این سرباز جوان دستوراتی را باید اجرا کند، قطعاً وظایفی دارد اگر این نماینده بخواهد رفتاری همچون این سرباز که نماینده تشخیص داده بی‌ادبی کرده داشته باشد پس خطای این نماینده دو برابر این سرباز غیرقابل بخشش است، رفتار هر صنفی باید متناسب با آن صنف باشد قطعاً رفتار یک معلم با یک شاگرد فرق دارد رفتار یک نماینده هم که انتخاب شده مردم است و مردم او را انتخاب کرده‌اند باید با افراد دیگر متفاوت باشد.

رئیس انجمن علمی مددکاری ایران گفت: در یک اداره وقتی یک کارمند اشتباه می‌کند با آن کارمند نباید برخورد کرد، بلکه باید به مسئول رده بالاتر این موضوع را رساند که در آموزش نیروهایشان کوتاهی نکنند و رفتار سازمانی را آموزش دهند، افرادی که در پست‌های بالاتر هم قرار می‌گیرند باید به جایگاه خود آگاه باشند یعنی اگر ما قرار است یک معلم باشیم باید رفتار یک معلم را به ما آموزش بدهند. همچنین یک پلیس هم باید رفتاری در شأن داشته باشد و این نماینده هم نباید چنین برخوردی داشت چرا این سرباز هم مأمور است و وظایفی دارد.

وی تصریح کرد: هر دستگاه و هر سازمان و هر مؤسسه باید آموزش‌های لازم را به نیروهای خود بدهند ادارات مختلف، شهرداری، نیروی انتظامی و هر دستگاه دیگر باید نحوه برخورد با ارباب رجوع و کسانی که مراجعه می‌کنند را یاد بگیرند.

اقلیما خاطرنشان کرد: نماینده مجلس نماینده مردم و انتخاب شده آنهاست و باید رفتارش را با جایگاهش تطبیق دهد چرا که رفتار او مورد الگوی دیگران قرار می‌گیرد و نمادی از یک ملت است و نماینده‌ای که در جایگاه قانون گذاری برای یک ملت است باید به رفتار خود آگاه باشد چرا که این رفتارها تأثیرات مستقیمی بر جامعه دارد، رفتار شخصی یک شخص باید در جایگاه اجتماعی‌اش متفاوت باشد.

کد خبر 470506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.