مصر امروز واکسیناسیون کرونا را آغاز می‌کند

وزارت بهداشت و مسکن مصر تاکید کرد که این کشور امروز شاهد آغاز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با استفاده از یک واکسن چینی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت و مسکن مصر شامگاه شنبه اعلام کرد که توزیع واکسن میان کارکنان پزشکی بیمارستان‌های ویژه قرنطینه بیماران مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید -۱۹) در این کشور، از یک شنبه آغاز می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت و مسکن مصر، نخستین بیمارستانی که واکسن علیه ویروس کرونا را دریافت می‌کند، بیمارستان ابوخلیفه در استان اسماعیلیه در شمال شرق این کشور خواهد بود.

رسانه‌های مصر از منابع آگاه نقل کردند که نخستین مرحله واکسیناسیون کادر پزشکی این کشور در بیمارستان ابوخلیفه آغاز می‌شود؛ جایی که آنها واکسن ضد کرونای ساخت شرکت چینی سینوفارم را دریافت خواهند کرد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر طی سخنانی در جریان افتتاح یک پروژه پرورش ماهی در استان ساحلی پورت سعید در شمال شرق این کشور، دستور داده بود که توزیع واکسن کرونا در کشورش از امروز آغاز شود.

السیسی همچنین تاکید کرده بود که مصر به زودی نوع دیگری از واکسن‌های تایید شده علیه ویروس کرونا را تحویل می‌گیرد؛ جایی که قرار است نخستین محموله آن پیش از پایان هفته جاری به این کشور برسد.

دو هفته پیش نیز هاله زاید، وزیر بهداشت و مسکن مصر گفته بود که کشورش برای مقابله با ویروس کرونا، قصد دارد علاوه بر واکسن سینوفارم، از واکسن ساخت شرکت بریتانیایی سوئدی آسترازنکا و واکسن مشترک شرکت‌های آمریکایی فایزر و آلمانی بیون‌تک نیز استفاده کند.

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت و مسکن، این کشور تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده که بیش از ۱۲۵ هزار تن از آنها بهبود پیدا کردند و هشت هزار و ۸۵۳ تن دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده جان خود را از دست دادند.

منبع: انتخاب

کد خبر 470500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.