پایان عملیات بازسازی زیرساخت الکترونیکی رکیب‌خانه

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران از پایان عملیات بازسازی زیرساخت سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکال این موزه واقع در عمارت تاریخی «رکیب‌خانه» اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، راحله یوسفیان گفت: با توجه به گذشت ۲۵ سال از تاسیس موزه هنرهای تزئینی ایران در عمارت تاریخی رکیب‌خانه اصفهان و نیاز به بازسازی زیرساخت‌های سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکال این مجموعه تاریخی، عملیات فوق از مهرماه سال جاری در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان قرار گرفت.

او با اشاره به اجرای این عملیات افزود: بازسازی سیستم الکترونیکی ساختمان موزه، همراه با مرمت سیستم برق‌رسانی همراه با نوسازی تابلوهای برق این مجموعه تاریخی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال انجام شد.

یوسفیان تاکید کرد: با توجه به فرسودگی سیستم موتورخانه این مجموعه تاریخی، کار بازسازی سیستم‌های مکانیکال این موزه نیز شامل نوسازی موتورخانه این مجموعه و جداسازی آن از سایر مجموعه‌های پیرامون این موزه و همچنین نصب تجهیزات جدید همچون چیلر با رعایت اصول حفاظتی از تابستان امسال آغاز و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال به پایان رسید.

موزه هنرهای تزئینی ایران در سال ۱۳۷۵ با انتقال از تهران به اصفهان با بیش از ۴ هزار شیء تاریخی در محل عمارت تاریخی رکیب‌خانه که از جمله آثار به‌جای مانده از دولت‌خانه عظیم صفوی بود با حضور رئیس‌جمهور وقت افتتاح شد.

کد خبر 470487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.