حجت نظری: بودجه پایتخت رویایی است

لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران در دو سطح به شورای شهر تهران ارائه شد .

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران، لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به شورای شهر تهران ارائه کرد.

رقم لایحه بودجه ۴۷ هزار ۶۸۷ میلیارد تومان است و بودجه تکمیلی برابر با دو هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان بیش از این رقم (نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان) است.

حجت نظری، عضو شورای شهر در این جلسه با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، گفت: این بودجه ۱۴۰۰ نسبت به بودجه سال جاری از چند جهت قابل بررسی است نخست اینکه ما باید میزان تحقق بودجه سال ۹۹ را بررسی و بر اساس آن بودجه سال آینده را مورد تصویب قرار دهیم آن طور که به نظر می‌رسد در بخش تحقق درآمدها نسبت به برآوردهای اولیه عقب هستیم و حتماً باید در تصویب بودجه میزان تحقق بودجه امسال چراغ راه ما باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که باید انحرافات بودجه ناشفاف است گفت: در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ردیف‌های پیش‌بینی شده اگر در محلی که باید اختصاص پیدا می‌کرد اختصاص نیافته باید به شورا گزارش داده شود و اگر انحرافی از بودجه وجود دارد یا ندارد، گزارش داده شود.

به گفته نظری نحوه کسب درآمد موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود چند ماه پیش لیست املاک شهرداری برای فروش به شورا آمد و قرار شد درآمدها به حساب خزانه واریز شود اما یکی از آن املاک به خانه شهرداران تهران از فروخته شده و معلوم نیست خریدار چه کسی است و چه عددی این خانه فروخته شده است.

وی تاکید کرد: باید شفافیت در بودجه با گزارش‌دهی انجام شود همچنین بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده، رؤیای بسته شده و احتمال آنکه سال آینده محقق شود ضعیف است، بنابراین از همکارانم تقاضا دارم در شورا نسبت به آن تأمل کرده یا کلیات را رد کنند یا این لایحه را به کوچه عملیاتی نزدیک‌تر کند، همچنین کمیته تخصصی تخصیص همچنان غیر قانونی تشکیل می‌شود.

هاشمی در پاسخ به نظری گفت: کاش این انتقاد را پس از ارائه لایحه بودجه به شهردار اعلام می‌کردید.

کد خبر 470454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.