سیتی سنتر اصفهان میزبان جشنواره فجر می‌شود

مدیر پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر از اکران فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در این مجموعه سینمایی خبر داد.

محمد پناهی‌نژاد درباره وضعیت اکران‌های مردمی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر به خبرنگار ایمنا گفت: برای اکران مردمی دستوراتی ابلاغ شده و به نظر می‌رسد مشکلی وجود نداشته باشد ضمن اینکه سازمان امور سینمایی نیز در ابلاغی به استان‌ها اعلام کرده که شرایط برگزاری جشنواره فیلم فجر را دارند.

وی درباره نحوه برگزاری اکران‌های مردمی در جشنواره، اظهار کرد: اکران‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها خواهد بود. با این شرایط سینماداران نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، در سال‌های گذشته علاوه بر فیلم‌هایی که از سوی دبیرخانه جشنواره می‌آمد، پردیس سینمایی سیتی‌سنتر با سرمایه‌گذاری خود فیلم‌های جشنواره را برای اکران در روزهای جشنواره خریداری می‌کرد اما امسال دیگر چنین توانایی مالی وجود ندارد.

مدیر پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر افزود: در سال جاری تنها فیلم‌هایی که سازمان سینمایی در اختیار ما قرار بدهد را اکران خواهیم کرد و نمی‌توانیم همه آثار شاخص را اکران کنیم.

پناهی‌نژاد درباره وضعیت سالن اختصاصی «هنرمندان و اصحاب رسانه» که در سال‌های گذشته به صورت رایگان برای تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اختیار این دو قشر قرار می‌گرفت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی وتعطیلی یک‌ساله سینماها و ضرر مالی بزرگی که بر ما تحمیل شد و هیچ حمایتی هم نشد، چنین سالنی وجود ندارد، زیرا در سال‌های گذشته تمام هزینه‌های این سالن با پردیس سینمایی سیتی سنتر بود با این حال اگر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سرمایه‌گذاری این سالن را عهده‌دار شود، سینما سیتی سنتر یکی از سالن‌ها را در اختیار این اداره قرار خواهد داد.

مدیر پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر درباره بازگشایی سینماها و وضعیت فروش فیلم‌ها در هفته‌های گذشته، توضیح داد: به دلیل تعطیلی‌های مکرر سینماها در سال جاری و اطلاع رسانی ضعیف درباره بازگشایی از سوی سازمان‌های مربوطه، مخاطبان اطلاع زیادی از بازگشایی سینماها نداشتند. همچنین علی‌رغم رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده که شرایط مناسب و ایمنی را برای سینماها ایجاد می‌کرده، اما همچنان ترس از ابتلای ویروس کرونا در مخاطبان وجود دارد و کمتر به سینما می‌آیند.

وی افزود: البته در این مدت فیلم مطرح و پرفروشی نیز وجود نداشته است و تنها فیلم «دیدن این فیلم جرم است» به عنوان یک اثر تازه به سینماها آمد. در کل شرایط فروش خوبی برای سینماها وجود نداشته است. از تهیه کنندگان هم برای اکران فیلم‌های خود انتظاری نمی‌شود داشت و شرایط سینماها خوب نیست.

کد خبر 470453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.