عملکرد شهرداری اصفهان در تحقق انضباط مالی موفقیت آمیز بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شهرداری در تحقق انضباط مالی، گفت: ایجاد صندوق ذخیره مالی و ایجاد و جدی شدن نقش کمیته تخصیص از مواردی است که در این دوره جدی گرفته شده و اعتبارات به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که مقدمات لازم را کسب کرده‌اند

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت درگذشت دکتر گلشن از پزشکان پر تلاش و مردمی شهر اصفهان و با بیان اینکه تکریم و حفظ شأن مردم دغدغه اصلی شورای شهر است، اظهار کرد: خداوند به پیامبر اسلام توصیه کرده که با تندخویی مردم را از اطراف خود دور نکند و به او امر کرده با آن‌ها مشورت کرده و پس از آن با توکل بر خدا امور را پیش ببرد.

وی افزود: وقتی فرستاده خداوند چنین مأموریتی دارد، ما نیز به عنوان بندگان خدا و کسانی که تولیت امور مردم را عهده‌دار هستیم باید در برخورد و مواجهه با مردم سعی و تلاش کنیم تا به بهترین شکل ممکن شهروندان تکریم شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با وجود تمام موفقیت‌هایی که مدیریت شهری در تکریم اربابان رجوع در ادوار شورای شهر داشته، باید اعتراف کنیم که در تمام این سال‌ها اقدامات، آنگونه که باید منتهی به تکریم مردم می‌شده، انجام نشده است.

وی ادامه داد: اگر مردم ولی‌نعمت ما هستند و می‌پنداریم آن‌ها اربابان رجوع هستند، نگاه مدیران به مردم نیز باید همانند ارباب باشد؛ امروز مردم گرفتاری‌های زیادی دارند و از لحاظ روحی و روانی آرامش چندانی ندارند و فشار اقتصادی بر روی آنها تحمیل شده است بنابراین باید در مواجهه با آن‌ها صبوری بیشتری به خرج داده و پاسخگوی مطالباتشان باشیم.

نصراصفهانی تاکید کرد: در مواردی که کاری از دستمان بر نمی‌آید و امور مردم به‌طور کامل حل نمی‌شود، با خوش رویی و پیگیری، به نحوی رفتار شود که احساس کنند تمام مدیران تلاش کردند این مشکل حل شود اما نشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در برنامه‌های تعالی سازمانی پیشتاز است، افزود: باید بحث تکریم ارباب رجوع و توجه به مردم در تعالی سازمانی اصل بوده، در ارزیابی مناطق و مدیران یکی از ارزیابی‌های مهم باشد و ارتباط مدیر و زیرمجموعه او در تکریم و ارتباط نیکو با مردم در عملکردها برجستگی بیشتری پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر پروژه‌ها و عملیات‌های عمرانی در شهر انجام می‌شود، برای این مردم است بنابراین اگر مردم مورد غفلت قرار بگیرند مشکلاتی ایجاد می‌شود که به هیچ عنوان با اعتقاد ما سازگار نیست.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در تحقق انضباط مالی، گفت: ایجاد صندوق ذخیره مالی و ایجاد و جدی شدن نقش کمیته تخصیص از مواردی است که در این دوره جدی گرفته شده و اعتبارات به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که مقدمات لازم را کسب کرده‌اند؛ همچنین دریافت حداکثری تسهیلات و اوراق مشارکت توسط شهرداری یکی از بهترین اقدامات بوده است و امیدوارم این روش استمرار یافته و روزی را شاهد باشیم که در شهرداری دل نگرانی و دغدغه مالی نداشته باشیم.

ایجاد مسیرهای دوچرخه باید به فرهنگ تبدیل شود

نصراصفهانی با بیان اینکه در روزهای اخیر آلودگی هوا شرایط سختی را برای شهروندان ایجاد کرده که یکی از راه‌های مقابله با آن گسترش حمل‌ونقل پاک است، افزود: یکی از نمودهای حمل‌ونقل پاک استفاده از دوچرخه است که ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر در همین راستا بوده و تبدیل به یک ظرفیت خوب برای شهر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید ایجاد مسیر دوچرخه به یک فرهنگ در شهر تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در مناطق ۱۵ گانه اقداماتی برای ایجاد مسیرهای دوچرخه انجام شده که این کار باید به صورت پیوسته پیش رفته و اینگونه نباشد که پس از مدتی ایجاد مسیرها به فراموشی سپرده شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: طبق خواسته شهروندان، شهرداری مناطق ایمنی را برای آن‌ها کرده تا شهروندان بیشتر به استفاده از دوچرخه روی آورند و همین موضوع باعث خواهد شد اصفهان به گذشته خود و تحقق شهر دوچرخه‌ها بازگردد که برای این امر در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ردیف اعتباری خاصی اختصاص خواهد یافت.

چند توصیه برای روزهای سرد سال

وی گفت: با توجه به سردی هوا بار دیگر لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ادارات و منازل باید مدنظر باشد؛ اصفهانی‌ها به مردمی مقتصد معروف هستند و این روزها باید توصیه مسئولان جدی‌تر گرفته شود تا مصرف بیش از اندازه از انرژی با توجه به تعدد واحدهای مسکونی و تجاری شهر، مشکلی برای شهر و شهروندان ایجاد نکند.

نصراصفهانی ادامه داد: نیروهایی که وظیفه کنترل و شارژ کارت را عهده‌دار هستند، بدون سرپناه در سرما و گرمای هوا ارائه خدمت می‌کنند بنابراین شایسته است پناهگاهی برای آن‌ها ایجاد شود تا شرایط انجام وظیفه بیش از این برایشان سخت نشود.

وی افزود: نکته دیگری که باید در روزهای سرد سال به آن توجه شود، گرمخانه برای پناه بی خانمان‌هاست که البته با همت مدیریت شهری، کمیسیون اجتماعی شورا و سایر نهادهای متولی سرپناهی برای این افراد فراهم شده است.

نصراصفهانی ادامه داد: این قشر از جامعه شرایط زندگی نگران‌کننده‌ای دارند اما جای خرسندی است که توجه ویژه‌ای به این امر شده و نیاز است با توجه بین‌بخشی به گونه‌ای در اصفهان گام برداشته شود که شرایط مطلوب‌تری برای افراد بی‌خانمان ایجاد شود.

کد خبر 470450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.