واکنش چهره های سیاسی به سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از فعالی سیاسی به ماجرای درگیری نماینده مجلس با یک سرباز در تهران واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی شامگاه روز گذشته (۴ بهمن ماه) به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زد. در ادامه واکنش نمایندگان در توئیتر به برخورد عنابستانی نماینده سبزوار با سرباز راهور را در زیر می‌خوانید:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار فیلم برخورد نامناسب یک نماینده مجلس با یک سرباز راهنمایی و رانندگی در صفحه شخصی خود نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفه قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آنهاست.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز به تشریح نحوه رسیدگی به موضوع برخورد فیزیکی یکی از نمایندگان مجلس با مأمور راهنمایی و رانندگی پرداخت.

وی با بیان اینکه حادثه درگیری نماینده مجلس شورای اسلامی با مأمور راهور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است، گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از مأمورین پلیس راهور، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی دراین‌باره هنوز به مجلس ارسال نشده است.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی دراین‌باره نوشت: "چه زود دست بزن پیدا کرده‌اند. "

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم نوشته است: چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سر و ته ماجرا را به‌هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا دراین‌باره گفت: چند روز پیش حضرت حدادعادل فرمودند نظام سلطه نمی‌خواهد دولت بعدی هم مثل مجلس انقلابی باشد. منظورشان همین مجلس سیلی زن است؟ وقتی رئیس شأن دانشجو لوله می‌کند و گازانبری به جنگ شأن می‌رود، تکلیف بقیه معلوم است. البته معذرت می‌خواهم از نمایندگان خردمندی که برای مصلحت! سکوت می‌کنند.

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رئیس جمهور در این رابطه تاکید کرد: معلم، پرستار، آتش نشان، سرباز، راهدار، راهور، … سانچی، پلاسکو، رژه اهواز، سیل، زلزله، کرونا، … و سهم‌شان آتش، ضرب و شتم، بیماری، سیلی، دشنام، … بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم، یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت، از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود، زنهار از این بیابان وین راه بی‌نهایت.

امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران دراین‌باره گفت: همه‌گونه به دولت و رئیس آن تاختند؛ فصل امتحان خودشان که شد با سیلی آزمون پس دادند. «سرباز زینت کشور است»! قربان آن سرباز وطن که در برابر بی‌قانونی می‌ایستد.

محسن زنگنه، نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس هم گفت: قانون، قانون است. چه قانون اساسی چه قانون بودجه چه قانون راهنمایی و رانندگی؛ حافظ قانون هم محترم چه شورای نگهبان چه مجلس شورای اسلامی چه سرباز نیروی انتظامی.

صدیف بدری، نماینده اردبیل در مجلس دراین‌باره گفت: در برابر قانون برابر تر نداریم. پیگیر ماجرا و برخورد قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم.

امان الله حسین پور، نماینده اسفراین در مجلس تاکید کرد: برخورد آقای عنابستانی، باعث خجالت مردم و مجلس انقلابی بود! برخورد غلط و خلاف قانون را توبیخ کنیم!.

بهزاد رحیمی، نماینده بانه در مجلس شورای اسلامی صحنه سیلی خوردن سرباز راهور عزیزمان را دیدم و بسیار اندوهگین شدم. همکاران عزیزم! بزرگواران! قرار بود که باری از دوش جوانان برداریم. آیا این ظلم آشکارا نبود؟ زمان آن رسیده است که نگاهمان را نسبت به سربازی عوض بنماییم و همه بگوییم: نه به سربازی اجباری.

روح الله نجابت نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شما به یک جوان سیلی نزدید، به اعتبار مجلس و امید مردم سیلی زدید! مجلس با کسی عقد اخوت نبسته و پشت مظلوم می‌ایستد.

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: قانون برای همه یکسان است؛ وزیر و وکیل باید در برابر قانون مطیع باشند. وظیفه مجلس دفاع از حق و حقوق ملت است و برخوردی جز خدمت به مردم به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: «امام خمینی (ره): شما توجه به این معنا داشته باشید که چنانچه رئیس و فرماندار شدید مبادا مبتلا به این خودخواهی عظیم باشید که منشأ دیکتاتوری و منشأ همه مفاسد است. اگر یک چیزی را دیدید که واقعاً خلاف کردید اعتراف کنید.»

محمد مولوی، نماینده آبادان در مجلس دراین‌باره گفت: مبارزه با فساد و برخورد با کسانی که بیت‌المال را حیف و میل کرده‌اند با تعارف، تسامح، قهر و آشتی سازگاری ندارد. بارها گفته‌ام تا با کسانی که باعث سرمایه سوزی در استان خوزستان و نارضایتی مردم شده‌اند برخورد قانونی نشود کوتاه نخواهم آمد.

مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس یادآور شد: اگر ماجرا اثبات شود، جریان انقلابی تقوای جمعی خود را نشان خواهد داد نه مثل حمایت تمام قد اصلاح طلبان از همسرکشی نجفی و خطای نماینده مجلس دهم …اما از خدا بخواهیم در همه لحظات زندگی، به همه ما کمک کند دچار غفلت و خطا نشویم.

حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان در مجلس گفت: مجلس نماد قانون است. در موضوع اخیر هم قانون بالاتر از تک‌تک ما نمایندگان است. ‏اولین احساس من شرمندگی برابر سربازان زحمت‌کش بود. منتظر اعلام نظر رسمی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هستم تا موضوع از مسیر قانونی بررسی شود.

آن روی سکه!

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این رابطه تاکید کرد: پرکارترین نماینده که از ابتدای مجلس یازدهم هر هفته (بی استثنا) با حضور در حوزه انتخابیه برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است، اینک در حمله‌ی رسانه‌ای گسترده معنا دار، بدون آنکه صدایش شنیده شود، و دوربین‌های ناظر چک شوند و ماوقع روشن شود از هر جهت مورد هجمه است.

محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: با علی اصغر عنابستانی صحبت کردم. این نماینده گفت که سرباز راهور به وی توهین کرده، اما به صورت فیزیکی با سرباز درگیر نشده است.

کد خبر 470441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.