نهادهای دولتی به قرارداد با شهرداری عمل نمی‌کنند

شهردار گرگان گفت: نهادهای دولتی و نظامی به اجرای تعهدات مالی و اداری مندرج در قرارداد با شهرداری پایبند نیستند.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا دادبود در جلسه رسمی و علنی شورای شهر با اشاره به ملاحظات قانونی در خصوص نگرفتن ضمانت‌نامه بانکی از نهادهای دولتی طرف قرارداد با شهرداری برای حسن انجام کار گفت: برخی نهادهای دولتی به این قراردادها عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل زمینی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد تا در آن مکانی برای فعالیت‌های هنری گرگان احداث شود، اما این اداره کل پس از انقضای زمان مشخص شده از بازگرداندن زمین به شهرداری خودداری کرده است.

«هادی نادری» مسئول املاک شهرداری گرگان نیز از وجود قراردادی با نیروی انتظامی برای استفاده از ساختمان‌های شهرداری خبر داد و گفت با وجود اینکه مقرر بود این بنا در بازه زمانی محدود به شهرداری برگشت داده شود، اما نیروی انتظامی حدود ۲۰ سال بدون پرداخت اجاره بها از آن استفاده کرده است.

سعید رحیمی یکی از اعضای حقوقدان شورای شهر گرگان از عملکرد شهرداری در این موارد انتقاد کرد و گفت: پیگیری نکردن این مباحث از سوی واحد حقوقی شهرداری پذیرفتنی نیست و باید با طرح این مباحث در مراجع قضائی از تضییع حقوق شهروندان جلوگیری شود.

سیدمحمد مرتضوی رئیس شورای شهر گرگان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از انباشت لوایح و نامه‌های رسیده در پارلمان شهری خبر داد و گفت: بی رغبتی اعضا به حضور در جلسات فوق‌العاده از جمله دلایل این موضوع است.

در این جلسه لایحه اجاره پنج ساله فرهنگسرای شهر گرگان به پارک علم و فناوری گلستان به تصویب رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 470439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.