ماجرای سیلی نماینده مجلس به صورت سرباز راهور چه بود + فیلم

انتشار فیلم سیلی یک نماینده مجلس شورای اسلامی به یک سرباز پلیس راهور در شبکه‌های اجتماعی، که در آن سرباز می‌گوید به دلیل ممانعت از ورود خودرو حامل نماینده به خط ویژه، به صورت او سیلی زده، حاشیه ساز شده و واکنش‌های متعددی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این حادثه روز جمعه در خیابان انقلاب تهران و در محدوده دروازه دولت رخ داد و سرباز وظیفه حامد اکبری و نماینده حاضر در فیلم، علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار معرفی شده است.

سرباز وظیفه در این فیلم می‌گوید که «راننده این نماینده مجلس که بدون مجوز تردد قصد ورود به مسیر ویژه را داشت، به من اهانت کرد و خود نماینده هم از خودرو پیاده شده و یک سیلی به صورت من زد.»

وی در این فیلم که با تلفن همراه گرفته شده و تعدادی از مردم حاضر در صحنه گفته‌هایش را تأیید می‌کنند، اضافه می‌کند: «من از این اقدام نماینده مجلس چندین شاهد دارم و دوربین شهری هم از این صحنه فیلمبرداری کرده است.»

واکنش‌ها به سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی دستور ویژه‌ای صادر کرد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اقدام در صفحه توئیتر خود نوشت: «همه در برابر قانون مساوی هستند و دستور بررسی ماجرا صادر شده و در صورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بدون مسامحه آن را بررسی کرده و برخورد قانونی خواهد کرد.»

محمدرضا دشتی اردکانی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به باشگاه خبرنگاران گفت که «با علی اصغر عنابستانی صحبت کرده و این نماینده به وی گفته که سرباز راهور به وی توهین کرده، اما به صورت فیزیکی با سرباز درگیر نشده است.»

وی در ادامه گفت که «اگر گزارشی به دسته هیئت نظارت برسد، قطعاً بررسی خواهد شد، اما هنوز شکایتی ارسال نشده است.»

علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس کیست؟

علی اصغر عنابستانی متولد سال ۱۳۵۰ در قریه عنابستان از توابع شهرستان سبزوار است. وی مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت نهم و پس از آن معاون استانداری این استان و فرماندار شهرستان سبزوار و استاندار استان چهارمحال و بختیاری در دولت دهم بود.

عنابستانی سیاستمدار اصولگرا در سال ۱۳۸۴ مسئول ستاد احمدی‌نژاد بود و در آستانه انتخابات ۱۳۸۸ از فرمانداری سبزوار استعفا کرد و مسئولیت ستاد مردمی محمود احمدی‌نژاد در خراسان رضوی را بر عهده گرفت. وی پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به عنوان معاون امور اجتماعی دستیار ارشد رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری مشغول فعالیت شد.

عنابستانی در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه سبزوار در غرب خراسان رضوی به نمایندگی مجلس انتخاب شد.

کد خبر 470388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • بای IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    6 2
    قانون گذار وبی قانونی خیلی بد است
  • محسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    متاسفم برای مردمی که به تو رای دادند
  • سارا AT ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    بچه خوشگل چرا به مامور دولت سیلی زدی؟ حالا باید استعفا بدی برگردی دهاتت