نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سایپا و استقلال

سه کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز استقلال و سایپا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دریکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته سیزدهم استقلال بعدازظهر امروز شنبه_ ۴ بهمن ماه_ میزبان سایپا بود که در نهایت شاگردان صادقی موفق شدند با تک گل مالکی استقلال را شکست دهند. قضاوت این مصاف یاسر همرنگ عهده دار بود. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین نوید مظفری و حسین عسگری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه سایپا

سلیمانی: در دقیقه ۱۰ بازیکنان استقلال معتقد بودند روی دانشگر خطای پنالتی اتفاق افتاده که دستور ادامه بازی توسط داور کاملاً صحیح بود زیرا جدال هوایی بود.

مظفری: در دقیقه ۱۰ استقلالی‌ها روی ضربه سری که مدافع سایپا زد و بعد به بازیکن استقلال برخورد کرد، اعتقاد به پنالتی داشتند که این صحنه پنالتی نبود و تصمیم داور کاملاً درست بود.

عسگری: در دقیقه ۱۰ مدافع سایپا که قصد زدن توپ را داشت با مهاجم استقلال برخورد کرد که داور به درستی تشخیص به ادامه بازی داد.

صحنه مشکوک به هند در محوطه جریمه سایپا

مظفری: استقلالی‌ها در دقیقه ۱۹ نیز اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که پس از ضربه سر مهاجم استقلال، توپ به دست مدافع سایپا برخورد کرد. در این صحنه دست بازیکن بازیکن سایپا در کنار بدن بود و حالت طبیعی داشت و به همین دلیل خطای هند نبود.

عسگری: در دقیقه ۱۹ هم بازیکنان استقلال اعتقاد به پنالتی داشتند که در تصاویر تلویزیونی مشخص نشد چه اتفاقی رخ داده است.

آفساید مهاجم سایپا

سلیمانی: دقیقه ۲۵ کمک داور دوم بازی یک اشتباه فاحش داشت و آفسایدی از سوی مهاجم سایپا اعلام کرد که این تصمیم کاملاً اشتباه بود در حالی که مهاجم می‌توانست یک موقعیت خوب را برای سایپا خلق کند.

اعتراضات شدید دانشگر

سلیمانی: در بین دو نیمه وقتی سوت پایان نیمه اول زده شد محمد دانشگر به سمت داور رفت و اعتراضات تندی را مطرح کرد که تصمیم اولیه داور مبنی بر دادن کارت زرد درست بود و کنترل داور بعد از امتداد اعتراضات از سوی دانشگر نکته خوب داوری بود که بازی از دست او خارج نشد.

مظفری: پس از پایان نیمه، داور مسابقه به محمد دانشگر کارت زرد نشان داد که ما نمی‌دانیم آیا صحبتی میان آنها رد و بدل شد یا دلیل این کارت فقط اعتراض بود، اما در ادامه داور رفتار درستی نشان نداد. وقتی اعتراض بیشتر شد و داور او را فراخواند، یا باید به این بازیکن کارت زرد نشان می‌داد یا آنگونه رفتار نمی‌کرد، چون این تصور به وجود می‌آید که پس از تجمع استقلالی‌ها دور داور او آرام شده و از کارت دادن منصرف شده است.

عسگری: دانشگر در آن لحظه حرکت غیر ورزشی انجام نداد اما ندیدیم آیا وی توهین کرده یا الفاظ رکیک به کار برده است؟ در ظاهر قضیه این است که داور لحظه‌ای از صحبت دانشگر شوکه شد اما پس از ۲۰-۱۰ ثانیه خود را کنترل کرد و تصمیم خود را تغییر داد. به هر حال با توجه به اینکه در ورزشگاه نبودیم، نمی‌توانیم ثابت کنیم چه فعل و انفعالاتی رخ داد.

خطای مدافع استقلال در موقعیت حمله

سلیمانی: دقیقه ۵۴ مهاجم سایپا در حال حمله به سمت دروازه استقلال بود که با خطای بازیکن سایپا متوقف شد که کارت زرد به این بازیکن استقلال کاملاً درست بود.

مظفری: در ادامه یک موقعیت گل آشکار برای سایپا ایجاد شد که داور خطای مهدی مهدی‌پور را اعلام کرد و به او کارت زرد نشان داد، اما این صحنه باید برعکس می‌شد و بازیکن سایپا باید به دلیل شبیه‌سازی کارت زرد می‌گرفت.

عملکرد کلی تیم داوری

سلیمانی: داور این بازی قضاوت و مدیریت خوبی داشت و کارت‌های زرد نیمه دوم به بازیکنان دو تیم نیز صحیح بود.

کد خبر 470379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.