برادرکشی در دورهمی دوستانه

کشف بیش از ۳۵۰ کیلوگرم موادمخدر توسط پلیس، انهدام باند سارقان اماکن و ادارات دولتی، درگیری پلیس با گروگانگیر شرور، کشف ۳۶۷ میلیارد تومان کالای احتکاری و برادرکشی در دورهمی دوستانه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ملاشاهی، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزون بر ۳۸۳ کیلوگرم مرفین در منطقه مرزی میرجاوه توسط مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان کشف شد.

وی افزود: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مرزداران هنگ مرزی میرجاوه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای انتقال محموله از منطقه عمومی "تگور" این شهرستان به داخل کشور مطلع و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرزداران فرماندهی میرجاوه با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با اجرای طرح مهار و کنترل و پایش منطقه، قاچاقچیان را مشاهده و بلافاصله فرمان ایست صادر کردند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور مأموران، سعی داشتند که با خودرو از محل متواری شوند.

ملاشاهی تصریح کرد: مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هدفمند به سمت قاچاقچیان کردند که با توجه به حجم آتش و اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مأموران، سوداگران مرگ عرصه را به خود تنگ دیده و با برجا گذاشتن خودرو از محل گریختند.

وی خاطرنشان کرد: مرزداران در این عملیات موفق شدند در پاک سازی منطقه ۳۸۳ کیلوگرم مرفین را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی میرجاوه، افزود: در عملیاتی جداگانه مرزداران هنگ مرزی میرجاوه توانستند در بازرسی از خودروهای عبوری، ضمن دستگیری ۲ نفر و توقیف یک خودرو، ۲۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد طمع قاچاقچیان قرار داشته و سوداگران مرگ با استفاده از مرزهای گسترده این استان و کنترل نشدن این مرزها از سوی ۲ کشور یاد شده مواد مخدر را با هدف انتقال به کشورهای اروپایی و آمریکا و سایر کشورها وارد خاک ایران می‌کنند که با برخورد قاطع نیروهای امنیتی، انتظامی و سپاه بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای انتظامی و مرزبانی رو به رو می‌شوند.

انهدام باند سارقان اماکن و ادارات دولتی

محسن دالوند، فرمانده انتظامی اهواز از انهدام باند سرقت از اماکن و ادارات دولتی و کشف ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: به دنبال وقوع چند فقره سرقت اماکن و ادارات دولتی شهرستان اهواز، موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی اهواز ادامه داد: مأموران کلانتری ۲۳ اهواز با انجام اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان اماکن و ادارات دولتی را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی منسجم در مخفیگاهش آن دستگیر کردند.

دالوند با اشاره به دستگیری ۴ نفر مالخر در این زمینه، اضافه کرد: اموالی از قبیل تعداد ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی، ۱۵ دستگاه مانیتور و ۱۹ دستگاه کیس کامپیوتر از منزل سارقان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات به عمل آمده تاکنون ۱۲ مالباخته مرتبط با این پرونده شناسایی شدند، تصریح کرد: سارقان مذکور در تحقیقات فنی پلیس به ۱۶ فقره سرقت اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی اهواز خاطرنشان کرد: همه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی و با قرار مناسب راهی زندان شدند.

گروگان گیر شرور در درگیری مسلحانه با پلیس کشته شد

الیاس تازیکه، فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول از کشته شدن گروگان گیر شرور در درگیری با پلیس در شهر فاضل آباد خبر داد.

وی افزود: شرور سابقه‌دار که به همراه خودروی سرقتی از سمت شرق گلستان به سمت غرب در حال حرکت بود، در محدوده فاضل‌آباد با یک دستگاه خودرو تصادف و خودرو وی خاموش می‌شود.

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول ادامه داد: این فرد برای فرار با اسلحه وینچستر خشاب‌دار خودروهای عبوری را تهدید کرده تا به وسیله آن‌ها از صحنه تصادف متواری شود.

تازیکه خاطرنشان کرد: این فرد شروع به تیراندازی کرده و سبب رعب و وحشت در بین مردم می‌شود و برای رسیدن به خواسته خود این شخص چند نفر را هم گروگان می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس ۱۱۰ شهرستان در محل حاضر شده و به وی اخطار دادند که خود را تسلیم کند، اما فرد شرور درگیری مسلحانه ایجاد می‌کند که در نهایت از ناحیه پا مورد اصابت گلوله پلیس قرار می‌گیرد.

فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول اضافه کرد: این سارق سابقه دار به بیمارستان بقیه الله اعظم (عج) علی آباد منتقل می‌شود و بر اثر خونریزی شدید فوت می‌کند، این فرد ۲۹ سال داشته است و از خودروی وی چندین فقره اقلام سرقتی داخل خودرو، مهمات، اقلام مسروقه مانند عابربانک و غیره کشف می‌شود.

تازیکه ادامه داد: این گروگان گیر سابقه کیفری داشته و تاکنون پنج فقره سرقت از وی محرز شده که دو مورد آن سرقت خودرو بوده است.

کشف ۳۶۷ میلیارد تومان کالای احتکاری

محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۳۶۷ میلیارد تومان کالای احتکاری در استان کرمانشاه خبر داد.

وی ضمن اعلام این خبر، افزود: ۳۶۷ میلیارد تومان کالای احتکاری در استان کرمانشاه کشف شده که نشان از اقدامات شایان توجه مجموعه انتظامی استان به ویژه پلیس امنیت اقتصادی است.

ئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به لزوم مقابله با پدیده قاچاق به عنوان یکی از معضلات مهم اقتصادی جامعه، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته که بیانگر اهتمام بسیار جدی پلیس استان کرمانشاه در راستای برخورد با این پدیده است.

مقیمی تصریح کرد: رشد ۶۰ درصدی کشفیات جرایم اقتصادی در استان کرمانشاه طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ثبت شده است، به طوری که به صورت میانگین ماهانه پنج پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در سطح استان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با پدیده قاچاق از اولویت‌های کاری ناجا است، ادامه داد: برخورد قاطعانه با قاچاقچیان همواره جز تأکیدات فرمانده ناجا بوده که با همکاری بیشتر مردم می‌توان ضربه‌های جدی‌تری به مختلفان وارد کرد.

برادرکشی در دورهمی دوستانه

درگیری لفظی منجر به دعوای بین ۲ برادر شد که یکی از آن‌ها به قتل رسید. مقصود رستگار، رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی در این زمینه اظهار کرد: جوانی در بجنورد اعتراف کرد پس از درگیری لفظی با برادرش در یک دورهمی دوستانه و در پی خشم آنی برادرش را با چاقو به قتل رساند و رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با اعلام جان باختن جوانی حدود ۳۰ ساله بر اثر اصابت ضربه چاقو در بجنورد کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله با تشکیل پرونده قتل، در مدت کوتاهی موفق به شناسایی متهمان این پرونده شدند.

وی افزود: با دستگیری برادر مقتول به عنوان متهم اصلی این پرونده، وی در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که در پی درگیری و بحث و جدل با برادرش در حالت نامتعادل و با عصبانیت شدید ناشی از خشم آنی وی را به قتل رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه این حادثه زمانی رخ داده است که این دو برادر در یک دورهمی دوستانه به میزبانی مقتول حضور داشته‌اند، گفت: این دو برادر پیش از این اختلاف حسابی با یکدیگر نداشته‌اند و بر اساس اظهارات حاضران در صحنه و متهم اصلی پرونده، برادر کوچک‌تر پس از یک بحث و جدل ساده با برادر بزرگترش کنترلش را از دست داده و با برداشتن چاقو به سمت وی می‌رود، در پی درگیری که به وجود می‌آید متهم به قتل ضربه‌ای بر سینه‌ی برادر وارد می‌کند.

رستگار افزود: در پی بروز این سانحه عوامل حاضر در صحنه و دیگر اعضای خانواده مقتول او را به بیمارستان منتقل می‌کنند، اما وی بر اثر آسیب جدی به شریان‌های حیاتی جان خود را از دست می‌دهد.

وی با توضیح اینکه علل و چرایی وقوع این حادثه در حال بررسی است، تصریح کرد: نتایج پزشکی قانونی در حال انجام و بررسی است و متهم و دیگر عوامل حاضر در این ماجرا تحویل مراجع قضائی شدند تا به این پرونده رسیدگی شود.

کد خبر 470362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.