آغاز ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران

شهردار تهران از آغاز ششمین مرحله ممیزی املاک تهران خبر داد و گفت: آخرین ممیزی املاک در پایتخت مربوط به سال ۹۰ بوده است.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در حاشیه مراسم آغاز ششمین مرحله ممیزی املاک شهر تهران اظهار کرد: بر اساس قانون عمران و نوسازی شهر تهران که در سال ۴۷ تصویب شده شهرداری موظف است هر پنج سال یک بار ممیزی املاک را انجام دهد.

وی افزود: آخرین ممیزی املاک در پایتخت مربوط به سال ۹۰ بوده و پس از آن این موضوع محقق نشده است در حالی که ممیزی املاک در به روز شدن اطلاعات ما از وضعیت املاک بسیار حائز اهمیت است.

شهردار تهران با بیان اینکه شناسایی املاک، تغییرات آنها و کاربری آنها در ممیزی املاک مورد توجه است، افزود: برای اجرای ششمین ممیزی املاک تهران نیرویی از بیرون از شهرداری جذب نکرده‌ایم و از شرکت‌های همکار خود در مناطق جهت تحقق این مسأله بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: ممیزی املاک با اولویت در مناطق متراکم انجام می‌گیرد و پس از آن همه پلاک‌های مسکونی که تعدادشان حدود یک میلیون پارسل است ممیزی آنها انجام می‌گیرد.

شهردار تهران تأکید کرد: قرار بود ممیزی املاک پایتخت سال گذشته انجام شود ولی کرونا سبب تعویق این مسأله شد چرا که نیروها باید به پلاک هر خانه سر بزنند و وضعیت را بررسی کنند ولی از امروز این موضوع آغاز شده است و باید هر پنج سال یک بار اطلاعات ما در این راستا به روز شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از کارکنان بخش خصوصی و ۱۰۰ نفر از شهرداری جهت ممیزی املاک شهر تهران استفاده کرد.

حناچی در پاسخ به پرسشی در مورد گلایه برخی از شهروندان از ناعادلانه بودن اخذ عوارض، گفت: اطلاعات ممیزی املاک پایه اخذ عوارض قرار می‌گیرد و زمان ساخت ملک، کیفیت ساخت و کاربری آن در تعیین عوارض حائز اهمیت است.

منبع: فارس

کد خبر 470305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.