پروژه‌های مشهد فقط برای بالای شهر نیست

شهردار مشهد گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که اگر در مناطق کم‌برخوردار شهر کار بیشتری به نسبت سایر نقاط شهر انجام نشده باشد کمتر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همشهریانِ عزیزم، سلام

گاهی اوقات توی کامنت های همین صفحه یا جاهای دیگه متهم به این شدیم که پروژه‌هامون همگی برای به قول معروف بالای شهر هستند یا مناطق کم برخوردار زیر ذره‌بین ما نیست، اما به جرأت می‌توانم بگویم که اگر در مناطق کم‌برخوردار شهر کار بیشتری به نسبت سایر نقاط شهر انجام نشده باشد، کمتر نیست. البته که هیچ منتی بابت این مسئله نیست، چون واقعاً مشهد به لحاظ زیرساختی هنوز دچار مشکلات زیادی است و برای حرکت پرشتاب به سوی آینده، اولین نیاز جدی تأمین زیرساخت‌های اولیه و گسترش امکانات در سراسر شهر است.

تقریباً توی یکسال گذشته، اجرای دو پروژه مهم را در انتهای بولوار پنج تن، به عنوان یک منطقه کم‌برخوردار داشتیم؛ اول پل سواره‌رو شهید شوشتری بود که با افتتاح این پل توانستیم حدود ۸۰ درصد از ترافیک این مسیر پرتردد را کم کنیم. اما این پروژه فاز دوم هم داشت و در فاز دوم قرار شد تا به واسطه ترافیک شدید در مسیر دسترسی به جمعه بازار شهید شوشتری، عملیات تعریض مسیر بولوار پنج تن به جمعه‌بازار را شروع کنیم.

این پروژه را اواخر مهرماه امسال با تلاش و همت همکارانم در سازمان عمران شهرداری مشهد شروع کردیم و امید به خدا تا پایان سال هم به بهره‌برداری خواهیم رساند تا معضل جدی ترافیکی اهالی منطقه پنج تن با اجرای این دو پروژه، تا حدود زیادی برطرف بشود.

مهم‌ترین بخش پروژه مسیر دسترسی جمعه بازار شهید شوشتری این هست که ما در تعریض انجام شده مسیر، عرض محور را از ۷ متر به ۲۲ متر افزایش می‌دهیم تا تردد پرشمار خودروها در طول هفته، باعث ترافیک نباشد و یک دسترسی راحت در اختیار سایر همشهریان عزیزمان قرار بگیرد.

جا دارد از آقای دکتر کاظمی در معاونت حمل و نقل و ترافیک و آقای مهندس حجازی در سازمان عمران و همکاران‌شان بابت زحمات‌شان تشکر کنم و به آن‌ها خداقوت بگویم.

درباره موضوع طرح‌های تفصیلی بارها صحبت کردم و احتمالاً بعد از گذراندن یک دوره پرفشار مطالعه و بررسی، آماده‌سازی و تصویب آن توسط اعضای محترم شورای اسلامی شهر، به‌زودی این طرح‌ها به ما ابلاغ خواهد شد و بدون‌ تردید یک گام اساسی در روند توسعه شهری با گریز از شهر فروشی است.

ان‌شاءالله در آینده و بعد از این‌ که این طرح‌ها به ما ابلاغ شد درباره جزئیات آن‌ها موارد بیشتری را خدمتتان عرض می‌کنم تا از اهمیت و تأثیر این طرح‌ها بیشتر باخبر باشید. "

کد خبر 470285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.