آمار ابتلای کرونا در پی تجمعات و مسافرت‌های اخیر در شش استان در حال افزایش است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به روند صعودی آمار مراجعان بیماران مبتلا به کرونا چه به صورت سرپایی و چه به صورت بستری هشدار دارد.

به گزارش ایمنا دکتر محمدرضا ظفرقندی گفت: شواهد از افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و مراجعان برای دریافت خدمات درمانی پس از تجمعات و سفرهای اخیر حکایت دارد که این موضوع بخصوص در شش استان به صورت مشهود دیده شده است و موجب نگرانی جدی است. به هر صورت بعد از برگزاری تجمعات شاهد افزایش آمارها هستیم و این نشانگر آن است که باید نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل‌ها وجود داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی گفت: نباید این تصور که دوران سخت کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و وضعیت خوب شده است به مردم انتقال داده شود. واقعیت این است که هر بار به مردم این تصویر که اوضاع خوب شده است ارائه می‌شود شاهد کاهش رعایت توصیه‌ها و مجدداً افزایش آمارها هستیم.

دکتر ظفرقندی در پایان گفت: نکته مهم هم اکنون توجه به تأمین واکسن از طرق ممکن و در سریع‌ترین زمان است چرا که واکسن است که می‌تواند چرخه بیماری را قطع کند و زنجیره انتقال را در موارد متعدد دچار گسست کند. ما در سازمان نظام پزشکی بر آن هستیم که از تمام توان خود و کلیه همکاران و توان بخش خصوصی استفاده کنیم تا همانطور که رئیس جمهوری محترم فرمودند از هر راه ممکن واکسن معتبر و مجاز را هر چه سریع‌تر به کشور وارد کنیم.

کد خبر 470283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.