مدیران آمازون، اپل و فیس بوک به جلسه اتحادیه اروپا احضار شدند

قانونگذاران اتحادیه اروپا از مدیران ارشد اجرایی آمازون، اپل، فیس بوک و آلفابت دعوت کرده‌اند تا با شرکت در یک جلسه استماع از مدل‌های فعلی و کسب و کار و برنامه‌های آینده آن‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایمنا، قانونگذاران اتحادیه اروپا از مدیران ارشد شرکت‌های آمازون، اپل، فیس بوک دعوت کرده‌اند تا در یکم فوریه (۱۳ بهمن) در جلسه استماع در بروکسل شرکت کنند. این در حالی است که اروپا قصد دارد سلطه شرکت‌های بزرگ فناوری را کاهش دهد.

پارلمان اتحادیه اروپا در ماه‌های آینده پیشنهاداتی برای کمیسیون اتحادیه اروپا فراهم می‌کند که به وسیله آن‌ها شرکت‌های فناوری مجبور به فعالیت عادلانه در مقابل رقبایشان شوند. همچنین دیگر برنامه این کمیسیون وادار کردن این شرکت‌ها به کنترل اخبار جعلی و محتوای خطرناک است که در صورت تخلف از آن با جریمه‌های سنگین روبرو خواهند شد.

در دعوتنامه‌ای که برای شرکت ارسال شده، آمده است هدف این جلسه استماع تبادل افکار و نظر با مدیران ارشد اجرایی چهار شرکت فناوری بزرگ است تا در شرایطی که آن‌ها با چالش‌های تغییر در بازار دست و پنجه نرم می‌کنند، درباره مدل‌های فعلی و کسب و کار و برنامه‌های آینده شرکت‌ها اطلاعات بیشتری به دست آید.

این رویداد کشورهای عضو پارلمان اروپا را برای مذاکرات آتی درباره قوانین جدید بخش دیجیتال آماده می‌کند. قانونگذاران اعلام کرده‌اند آماده تغییر زمان برگزاری این جلسه هستند، اما منابع نزدیک به شرکت‌های فناوری معتقدند آن‌ها در چنین جلسه‌ای حاضر شوند.

منبع: مهر
کد خبر 470278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.